باغبان دخترم هستم نه مجسمه ساز او/ افراط گرایی هیچ رابطه ای با اسلام ندارد
حجم ویدیو: 49.09M | مدت زمان ویدیو: 00:02:50

اسماعیل آذری نژاد، فعال اجتماعی حوزه کتاب و روحانی خیر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، با اشاره به اینکه از سال 92  فعالیت های خودر را آغاز کرده است، تصریح کرد: عمده تمرکز من در بحث کتابخوانی روی استان کهکیلیویه و بویراحمد و جایی است که خود من هم ساکن و بومی آنجا هستم.

وی گفت: بررسی دقیقی از کودکانی و به ویژه دختران که با آنها از سال 92 کار کتابخوانی را شروع کرده ام، نداشتم اما معتقدم هرکس غذای خوب بخورد، ورزش کند و کتاب بخواند قطعا آدم موفقی است. مگر می شود یک فرد بهترین کتابهای دنیا را بخواند، ورزش کند، قصه بگوید، بازی کند و تاثیری در زندگی آنها نداشته باشد و من باور دارم که این بچه ها بچه های متفاوتی خواهند بود.

این فعال اجتماعی حوزه کتاب در پاسخ به این سوال که افراط گرایی چه ضربه ای می تواند به تحصیل کودکان و به ویژه دختران داشته باشد، تصریح کرد: استان ما به صورت ویژه درگیر آسیب اجتماعی ویژه ای نیست و من حتی در این منطقه با افراد مذهبی افراطی هم روبه رو نبوده ام که بخواهم در مورد آنها اظهار نظر کنم ولی من تاکنون با چنین مواردی روبه رو نبوده ام.

اسماعیل آذری نژاد بیان کرد: دین اسلام به ما توصیه کرده است که ای انسان دنبال علم باش و من معتقدم اسلام دین سهل گیری است و نمی توان افراط گرایی را به دین اسلام متصل کرد.

وی افزود: من دخترم 2 سال است که به سن تکلیف رسیده اما من هیچ گاه به او نگفتم که نماز بخوان و همیشه دوست دارم آنچیزی را که دوست دارد انجام دهد و هیچ اجباری از سوی من برای او وجود نداشته باشد و همیشه سعی کردم باغبان دخترم باشم نه مجسمه ساز او.

این روحانی خیر تاکید کرد: من کمک کننده و تسهیل گر برای دخترم هستم و نهایت سعی من این است که او را تنها راهنمایی کنم تا مسیر خود را پیدا کند نه اینکه او را به سمت و سویی که خودم علاقه دارم هدایت کنم.

کدخبر: 875619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟