خشکی خلیج گرگان فاجعه بار خواهد بود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی امروز جمعه ۱۲ اسفند در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، با گرامیداشت روز جوان و سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار کرد: امروزه در دنیا حتی در کشورهای اسلامی برای جوانان الگوسازی کرده و در این بین هنرمندان، ورزشکاران و غیره را به نسل جوان معرفی می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه جوانان ما به‌جای آنکه امتیاز یک جوان توانمند را برای خود معیار قرار دهند غرق در ظواهر می‌شوند برای مثال از مواردی مانند طرز لباس پوشیدن، مدل موی سر و غیره الگوبرداری می‌کنند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه در اسلام شخصیت‌های برجسته برای الگوبرداری فراوان هستند، تاکید کرد: چرا نباید در جوامع اسلامی از شخصیت‌هایی که برای هر جامعه و هر برهه زمانی الگو هستند، استفاده کرد. جوانان کارآمد فراوانی در کشورمان وجود دارد و باید این شخصیت‌ها به‌عنوان الگو برای نسل جوان معرفی شوند.

نورمفیدی متذکر شد: متاسفانه ما میدان را باز گذاشتیم و دنیا در سایه تعلل دستگاه‌های فرهنگی برای نسل جوان ما الگوتراشی می‌کند که جای گله‌مندی دارد؛ البته این الگوگیری هم صرفا در ظواهر خلاصه شده و جوانان به دنبال کسب امتیاز آن جوان توانمند نمی‌روند.

وی خواستار حمایت از جوانان فعال در عرصه دانش‌بنیان و دیگر عرصه‌ها شد و خاطرنشان کرد: امروز کشورمان به این مسئله نیاز دارد و این جوانان باید به عنوان الگو معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به روز احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: کمیته امداد مجموعه مبارکی بود و امام راحل برای رفع نیاز محرومان این نهاد را تاسیس کردند. خوشبختانه تاکنون اقدامات فراوانی از سوی کمیته امداد انجام شده و مهم‌ترین اقدام آن توانمند کردن افراد تحت پوشش بوده تا دست مددجویان در جیب خودشان باشد.

نورمفیدی با بیان اینکه کمیته امداد باید به سمت توانمندسازی مددجویان حرکت کند، تاکید کرد: کمیته امداد نباید سر سفره افراد تحت پوشش نان بگذارد البته گاهی اوقات چاره‌ای جز این نیست اما در مجموع باید به سمت توانمندسازی و استقلال مددجویان و افراد تحت پوشش گام بردارد.

وی در ادامه به ۱۵ اسفند آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و گفت: یکی از اعمال صالح انسان حفظ و توسعه جنگل‌ها است و اگر هم بر اساس سیاست‌های وزارت مربوطه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد توسعه و احیاء هم شود.

امام جمعه گرگان بر ضرورت ترویج درختکاری در جامعه تاکید کرد و افزود: اینها از جمله اقدامات خوبی است که کشور به آن نیاز دارد، باید برای شمال استان گلستان تدبیری اتخاذ شود تا مردم این مناطق از بحران خشکسالی و ریزگرد در امان بمانند.

نورمفیدی با بیان اینکه بخشی از خلیج گرگان خشک شده است، بیان کرد: اگر روند خشکسالی خلیج گرگان تداوم پیدا کند معلوم نیست چه فاجعه‌ای برای استان گلستان و مازندران به بار آورد. مسئولان باید برای جلوگیری از این فاجعه تدبیری اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به قرارگیری در آستانه عید نوروز می‌طلبد شهرداران و شورای اسلامی شهرها برای زیباسازی و نظافت شهری اقدام کرده و در راستای گل‌آرایی و توسعه فضای سبز شهری گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان، مولدسازی اموال دولتی را اقدام خوبی خواند و تاکید کرد: اصل این طرح خوب است اما برخی اشکالات در آن وجود دارد که باید برطرف شود. برخی شبهات هم مطرح شده که مدرسه‌های خیرساز در طرح مولدسازی به فروش گذاشته شد که اقدام درستی نیست البته مسئولان هم این مسئله را تکذیب کردند.

نورمفیدی در پایان از گرانی و افزایش قیمت برخی کالاها گلایه کرد و متذکر شد: گرانی‌ها غوغا می‌کند و توان را از مردم گرفته است، دولت و قوه قضاییه باید دست به دست هم بدهند و برای رفع مشکلات موجود به‌ویژه گرانی‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گرانی‌ها افسارگسیخته شده و هیچ معیار و ملاکی ندارد، گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه دولت، قوه قضاییه و مقننه برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های موجود به‌ویژه گرانی‌ها است.

کدخبر: 874347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟