معاون وزیر علوم: بیکاری تحصیلکرده های دانشگاهی،تاثیر گرانی بر ترک تحصیل دانشجویان و ریزش دانشجویان خارجی "به من "ربطی ندارد! + فیلم
حجم ویدیو: 63.64M | مدت زمان ویدیو: 00:06:43

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ایران با موج مهاجرت تحصیلکرده های دانشگاهی و بیکاری تحصیلکرده های دانشگاهی مواجه است که خود بحران بزرگی برای کشور به حساب می آید. یکی از متهمان اصلی نارضایتی تحصیلکرده های کشور که جوانان ایران محسوب می شوند و این جوانان آینده سازان کشور قرار بود باشند و هستند عملکرد وزارت علوم و ناهماهنگی با وزارت کار است و صد البته سنجش نکردن میزان عرضه و تقاضا بازار کار در کشور است.

جوانان در بیش از دو دهه وارد دانشگاه شدند. تحصیل کردند. مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکتری کسب کردند اما بدون بستر کار و این خود معضل بزرگ کشور شد. دو آسیب جدی به کشور زد اولی ایجاد موج گسترده مهاجرت تحصیلکرده ها و نیرو جوان کشور از ایران که به نوعی ایران را به کارخانه تولید جوانان تحصیلکرده برای کار و بهره مند شدن از پتانسیل های آنان در کشور های دیگر تبدیل کرد و آسیب دوم ، انباشت جوانان تحصیلکرده در کشور بود که توان مهاجرت یا قصد مهاجرت نداشتند ولی اینجا هم کار نداشتند و درگیر فقر و افسردگی و نارضایتی شدند.

دکتر هاشم داداش‌پور به عنوان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ، امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالات رکنا در خصوص بحران بیکاری و مهاجرت تحصیلکرده ها ، تاثیر نرخ دلار و ارز و گرانی بر ترک دانشگاه و عدم ثبت نام دانشگاه بعد از قبولی و ریزش دانشجویان خارجی با چند جمله پاسخ داد که معنای همه این جملات این بود که این سوالات به من (معاون وزیر علوم) ربطی ندارد.!

 

کدخبر: 872825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟