تعطیلی ۲۰۰ آموزشگاه علمی غیرمجاز / معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، احمد محمودزاده، در این باره اظهار کرد: در خصوص آموزشگاه‌های غیرمجاز، محکم ایستاده‌ایم که یا مجوز اخذ کنند و یا بسته شوند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۲۰۰ آموزشگاه غیرمجاز بسته شده‌اند و به شدت پیگیر ساماندهی آموزشگاه‌ها هستیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه اجازه فعالیت به آموزشگاه های غیرمجاز چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی را نخواهیم داد و باید جلوی آن گرفته شود گفت: یک آموزشگاه هرچقدر هم که خوب باشد اگر مجوز فعالیت نداشته باشد نمی تواند ادامه بدهد. اولین اقدام باید این باشد که آموزشگاه‌های علمی برای زیر ۲۰ ساله‌ها باید از آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند.

محمودزاده ادامه داد: با متخلفان برخورد جدی می کنیم و به استانها تذکر داده‌ایم که این موضوع را با جدیت دنبال کنند. تعطیلی غیرمجازها، ادامه دارد و حتی آموزشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها نیز اگر عضو زیر ۲۰ سال می پذیرند باید مجوزشان را با آموزش و پرورش تطبیق دهند. این حوزه نظارتی است و مراکز آموزشی ما باید شناسنامه دار باشند تا بدانیم با چه کسی در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش فرزندانمان طرف هستیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بندی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد که به لغو معافیت مالیاتی موسسات کنکور ی و ... اشاره دارد آیا آموزشگاه‌های علمی آزاد نیز مشمول این بند خواهند بود گفت: خیر، آموزشگاه‌های علمی آزاد چهار درصد مالیات پرداخت می کنند.

کدخبر: 869476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟