وزارت بهداشت : شعار ما اولویت بهداشت روستا نسبت به شهر است / 500 خانه سلامت در سیستان و بلوچستان ساخته می شود

بهروز رحیمی در نشستی خبری تشریح دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم در پاسخ به خبرنگار رکنا در خصوص تمرکززدایی امکانات و خدمات این وزارتخانه و توجه به اولویت های درمانی در مناطق محروم و دور افتاده، تصریح کرد: شعار ما در وزارت بهداشت در دولت سیزدهم و سیاست گذاری وزیر محترم، اولویت دار بودن روستاها به شهرها و اولویت دار بودن بهداشت نسبت به درمان است.

وی گفت: شاخصه های تعریف پروژه و اولویت های بودجه ای در قانون بودجه 1401 و 1402 نشان می دهد که سعی ما این بوده تا از این تمرکزگرایی در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی عبور کنیم تا مردم در تمامی نقاط کشور بتوانند به حداقل امکانات و حتی امکانات مطلوب در این حوزه دسترسی عادلانه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون 600 هزار نیروی انسانی در حوزه سلامت کشور مشغول ارایه خدمات هستند، بیان داشت: در دورافتاده ترین نقاط کشور همکاران ما در حوزه بهداشت و یا درمان حضور دارند و سیاست ما وزارت بهداشت این است که امکانات و خدمات را ر این نقاط افزایش دهیم.

رحیمی تاکید کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی بیمارستانها که اغلب آنها در شهرستان ها قرار دارد، نیاز است و سیاست وزارت بهداشت اولویت روستا بر شهر، مناطق محروم شهرهای کم برخوردار و مناطق مرزی بوده که بخش بهداشت و درمان را در آنها افزایش می دهیم.

وی اضافه کرد: ما اختیارات لازم جهت احداث ۲ هزار پروژه مرکز بهداشتی و درمانی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده ایم و از این تعداد بیش از ۵۰۰ پروژه خانه های بهداشتی مراکز جامع سلامت در استان سیستان و بلوچستان است.

وی اظهارداشت: ۲۵ بیمارستان نیز در دست احداث داریم که ۷۰ درصد آنها امسال پایان می یابد ، در سال جاری یکهزار و ۲۶۰ پروژه تحویل داده شد که از این تعداد ۱۶ مرکز ناباروری بوده است.

وی همچنین درباره توجه به قانون جوانی جمعیت گفت: آیین نامه و قانون جوانی جمعیت بازبینی شده است و اجرای آن نیز در حال انجام است و وزارت بهداشت در این خصوص ۴۲ محور را عملیاتی کرده است.

کدخبر: 867759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟