جذب 25 هزار نیروی انسانی متخصص در وزارت بهداشت در سال آینده /دریافت 90 میلیون دلار از بانک جهانی وام دریافت کردیم/72 پروژه بهداشتی تا پایان سال افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیان دستاوردهای وزارت بهداشت، تصریح کرد: تدوین سند جامع نیروی انسانی برای اولین بار برای دسترسی به یک چشم انداز مناسب تا افق ۱۴۰۴ راه اندازی شد تا بتوانیم با تعاملی که با سازمان مدیریت و برنامه داشتیم بتوانیم نیروی انسانی متخصص در این حوزه را برای آینده نظام سلامت تامین کنیم.

وی گفت: متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از ۷۰ هزار نفر از همکاران ما تبدیل وضعیت شدند تا امنیت شغلی مناسبی داشته باشند همچنین در این زمینه برای جذب نیروی انسانی متخصص ۲۵ هزار نفر دیگر نیز در حوزه های مختلف از طریق آزمون. استخدام خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: تامین و تثبیت منابع پایدار درآمد یکی از اولویت های اصلی ما بود که با همکاری سازمان برنامه بودجه توانستیم به این منابع دست پیدا کنیم.

رحیمی بیان داشت: ۷۲ پروژه مهم بهداشتی و درمانی تا پایان سال افتتاح خواهد شد و در این خصوص نیازمند ۵۱ هزار تخت فعال بودیم که در طی یک سال گذشته توانستیم ۱۰ هزار تخت را آماده تحویل داشته باشیم.

وی اضافه کرد: فرصت های بیرون از بودجه ای از جمله وام بانک جهانی برای اختصاص ۹۰ میلیون دلار برای نظام بهداشت و درمان کشور اختصاص داده شد که امیدواریم با اختصاص این رقم شاهد تحول گسترده در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت یادآور شد: ۴۶ مرکز را به بخش خصوصی واگذار کردیم و سعی داریم بخش قابل توجهی از خدمات را در آینده به بخش خصوصی واگذار کنیم و این می تواند باعث بهبود کیفیت خدمات این مجموعه شود.

رحیمی ادامه داد: بازسازی و بهسازی مراکز فرسوده نیز از جمله مسایلی است که ما پیگیری کرده ایم و امیدواریم با همکاری کمیسیون تلفیق بتوانیم رقم اعتبار وزارت بهداشت را در این حوزه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا به سرعت اولویت های بومی گزینی را برای جذب نیروها در استان ها افزایش دهیم، تاکید کرد: این نیروها برای مراکز جدید الاحداث در حوزه بهداشت و درمان، فوریت‌های پزشکی، مراکز زایمان طبیعی و ناباروری هستند. با این مدل بخش اعظمی از مشکلات را حل می‌کنیم. یک بخش هم به این موضوع اضافه می‌کنیم که سهمیه‌ای است که برای همکاران شاغل در کرونا خواهیم گذاشت.

رحیمی گفت:  ما امسال برای اولین بار توانستیم 4 هزار بهورز را در راستای اهداف وزارت بهداشت برای ارتقای نظام شبکه و زیرساخت‌های پزشک خانواده جذب کنیم که از این میزان تاکنون 2 هزار نفر جذب شدند و روند جذب 2 هزار نفر دیگر نیز در حال انجام است. در عین حال اقدام دیگری که انجام شد، تعیین تکلیف ۲۹۶ نفر از شهدای خدمت سلامت در کرونا بود که این کار هم انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه نگاه ما به حوزه منابع انسانی، با اهمیت‌ترین بخش در حوزه توسعه بهداشت و سلامت در کشور است، افزود: ۶۰۰ هزار نفر نیروی انسانی داریم که در سراسر کشور پراکنده‌اند و در زمینه جامعه‌پذیری و مشارکت همکاران جوان در آینده شغلی نیز بحث آزمون‌های بدو خدمت نیز از جمله مواردی است که امسال با حضور ۳۱ هزار نفر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نظام سلامت توانسته به بهترین شکل نقش خود را بعد از انقلاب اسلامی انجام دهد و یکی از حوزه‌هایی که با خودکفایی توانست کشور را نجات دهد، حوزه سلامت است.بیان کرد: برگزاری 100 دوره پودمانی در سراسر کشور از جمله اقدااتی است که در زمینه آموزش کارکنان روی آن متمرکز بودیم و در این خصوص نیز از جانشین‌پروری و تربیت نسل جوان از مدیران در حوزه سلامت استقبال و حمایت می کنیم.

کدخبر: 867703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟