زلزله زدگان خوی نیاز فوری به بخاری برقی و پتو دارند / سگ های زنده یاب در حال جستجو هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زمین لرزه در ساعت  ۲۱:۴۴:۴۴ در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ و عمق زمین‌لرزه ۷ کیلومتری و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد. کانون این زلزله در ۱۱۷ کیلومتری ارومیه و ۱۳۴ کیلومتری شهر تبریز بود.

تاکنون 7 نفر در این زلزله جانباخته اند و تعداد مصدومان نزدیک به 800 نفر است.به طور دقیق و  طبق آخرین آمارهای رسمی ،تعداد مصدومین زلزله به ۷۳۸ (۷۲۸ نفر خوی، ۷ نفر سلماس و ۳ نفر چایپاره) نفر رسید. استاندار آذربایجان غربی از فوت ۷ نفر در این زلزله خبر داد.

حمید محبوبی- رئیس جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده تا ساعت12 ظهر روز 9 بهمن ماه 140 را اینگونه اعلام کرد: 17 اردوگاه در داخل شهر خوی برای اسکان زلزله دیدگان احداث شده است. برای اسکان روستاییان تحت تاثیر زلزله چادر پخش شده است.

وی تاکید داشت : وسایل گرمایشی به تعداد زیادی از زلزله زدگان اهدا شده است اما به دلیل سرما هوا و بارش برف نیاز شدید به وسایل گرمایشی وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: بسته های غذایی 72 ساعته به تمامی خانوارهای اسکان داده شده اهدا شده است. زلزله زدگان نیاز مبرم به پتو دارند.

محبوبی مدعی شد که تا صبح امروز همه زلزله زدگان اسکان داده شده اند. حدود 3000 نفر از اهالی شهر خوی و حدود 2500 نفر در روستاهای خوی اسکان داده شده اند. یعنی به طور کل به 5500 نفر زلزله زده تا صبح روز 9 بهمن نیازهای اولیه اسکان داده شده است.

وی در پایان نیز تاکید داشت: بخاری برقی و پتو نیاز فوری و ضروری فعلی زلزله زدگان خوی است. بیش از 80 درصد آوار برداری انجام گرفته و سگ های زنده یاب در حال تجسس هستند. تصور نیروهای امدادی بعد از ساعت ها جستجوی این است که فردی زیر آوار نیست اما سگ ها زنده یاب کار خود را تا پایان امروز ادامه خواهند داد.

رئیس جمعیت هلال احمر استان آذربایجان افزود: کمک های زیادی از کردستان ، ایلام ، آذربایجان شرقی، اردبیل ، زنجان، تهران ، قم، قزوین ارسال شده است.

 

کدخبر: 865367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟