تغییر نام خلیج فارس در «گوگل مپس» اسم بازی کودکانه غربی هاست/ خاک ایران حتی خط قرمز معترضانی است که به خیابان آمدند

محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار رکنا با اشاره به اینکه غربی ها به این نتیجه رسیده اند که جمهوری اسلامی دارای یک نقش بین المللی است، تصریح کرد: نمونه آن ادعاهای ناشیانه غربی ها در مورد نقش ایران در جنگ اوکراین است و آنها چون می بینند که ایران به عنوان یک بازیگر بین الملل نقش موثری دارد سعی می کنند ایران را وارد بازی های کوچک و از پیش تعیین شده بکنند.

وی افزود: جنگ روانی امروز غربی ها بر روی اسم خلیج فارس و تغییر نام آن در «گوگل مپ» به خلیج عربی بازی کوچک و سطحی است که حتی دارای مولفه های ابتدایی از جمله مناقشه تاریخی یا ریشه فرهنگی و اجتماعی هم نیست.

مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: بسیاری از این کشورهای اروپایی حتی تاریخ تشکیلشان به 100 سال هم نمی رسد در حالیکه تاریخ کهن سرزمین ما همواره این منطقه را به نام خلیج فارس شناخته است.

عباس زاده یادآور شد: غربی وقتی از همه جا نا امید می شوند شروع میکنند به حاشیه سازی و این هم یکی از آن مدل حاشیه سازی ها است که بعد از چند ماه مانور بر روی ناآرامی ها در کشور و ناامید شدن از رسیدن به اهداف شوم خود، نام خلیج فارس را بهانه ای برای بازی جدید خود قرار داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان درگیر این مسایل حاشیه ای نخواهد شد و ما موضوعات استراتژیک خود را دنبال خواهیم کرد اما گلایه جدی از برخی از کشورهای همسایه داریم که با بی توجهی به امنیت مسایل راهبردی منطقه ای دارند در زمین غربی ها بازی می کنند.

غرب استاندارد دوگانه ای در قبال مسایل مشابه دارد

وی اضافه کرد: «گوگل مپ» و سایر نرم افزارهای کاربردی دیگر که در سطح بین المللی پرطرفدار هستند شاید در ظاهر یک قیافه بی طرفانه داشته باشند اما نهایتا در پله آخر دستورات خود را از اربابان غربی خود دریافت می کنند چون اگر موردی مشابه این مساله برای یک کشور غربی اتفاق بیافتد آنها سریع با این مساله برخورد می کنند و این یک استاندارد دوگانه است.

مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه این مدل از رفتارها در راستای استعمار نرم شکست خورده کشورهای غربی است، تاکید کرد: غربی ها یک زمانی با تانک و گلوله و موشک وارد کشورها می شدند اما اکنون از طریق نرم افزارهای کاربردی که سلطه نرم آنها را بر کشورها راحت تر می کند سعی می کنند ابتدا در اذهان و بعد در جغرافیای سیاسی آنها نفوذ کنند.

عباس زاده بیان داشت: ویژگی های جغرافیایی، طبیعی و توان داخلی جمهوری اسلامی را به یک بازیگر نوظهور در دنیا تبدیل کرده است و این باعث شده است تا امنیت خلیج فارس به صورت تاریخی و استراتژیک در دست ایران باشد به همین دلیل آنها سعی می کنند با چنگ انداختن به بازی های کودکانه اسم بازی ما را دچار سردرگمی کنند که قطعا شکست خواهند خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سرور گوگل در دست کشورهای غربی است و ما نباید در بازی طراحی شده آنها بیافتیم. ما ضمن احترام به آزادی های مردم و حق دسترسی آنها به دیتاهای متنوع و غیرمضر باید بسترهای بومی خود را برای ارایه خدمات نرم افزاری به هموطنان پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه تمامیت ارضی خاک ایران خط قرمز تمامی مردم کشور با گرایشات سیاسی مختلف حتی معترض و ناراضی است، گفت: تقابل ما با این مساله هوشمندانه خواهد بود و این روشی است که دستگاه سیاست خارجه ما نیز آن را در پیش گرفته است.

مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور افزود: این بازی نشان دهنده ناشی بودن غربی ها است زیرا حتی افرادی که در چند ماه گذشته به خیابان آمدند و اعتراض کردند هم در خصوص موضوعاتی که پای دست درازی به خاک میهن در میان باشد حساسیت شدیدی دارند و این نشان می دهد که آنها ایران و ایرانی را خوب نشناخته اند.

شوخی با خلیج فارس شوخی با همه مردم ایران است و آنها اصطلاحا به کاهدان زده اند زیرا همه سلایق در کشور از چپ تا راست و حتی افرادی که من را به عنوان کارمند نظام اسلامی قبول ندارند نیز در خصوص نام ایران و خلیج فارس شوخی با کسی ندارند.

کدخبر: 860762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟