شل حجابی قابل حل است/ شبکه های حیا زدا به هدف نرسیدند/ مردم همیشه از حق خودشان به خاطر مصلحت نظام جمهوری اسلامی گذشتند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پس از جنگ تحمیلی ، ایران وارد جنگ گسترده تری شد. به عبارتی از جنگ با یک کشور، وارد میدان جنگ با چندین کشور شد و آغاز این جنگ با شروع تحریم ها بود. در هر نقطه جهان، کشوری درگیر هر نوع جنگی شود، دچار بحران اقتصادی، کند شدن چرخه توسعه و تولید نیز می شود. در ادامه مشکلات اجتماعی و نقدهای مردمی نسبت به دولتمردان شکل می گیرد. مردم بهبود معیشت و زندگی خود را طلب می کنند و دولتمردان طبیعتا باید پاسخ مناسبی با توجه به شرایط جنگی برای مردم کشورش داشته باشد. بیش از 20 سال است ایران سالانه وضعیت اقتصادی ضعیف تری را تجربه می کند و در تمام این مدت مردم نیز درخواست های خود را به عناوین مختلف برای بهبود معیشت بیان کرده اند. از اعتراضات خیابانی تا پای صندوق رای نرفتن. حال نوع دیگر از اعتراض به وضع اقتصادی را در کشور شاهد هستیم. مردم معترض به اقتصاد که با تورم افسارگسیخته درگیر هستند به نظر درگیر لجبازی با قوانین کشور شده اند و تصور کارشناسان این است که این لجبازی با قانون اجتماعی، مستقیما قانون حجاب ، به نوعی اعتراض به همان ادامه روند به نقدها به مدیریت اقتصادی کشور است و با بهبود شرایط اقتصادی لجبازی اجتماعی با قوانین کشور نیز به پایان خود می رسد.

در ادامه با  مینو اصلانی ، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) و مسئول سابق بسیج جامعه زنان کشور به گفت و گو نشستیم تا در خصوص این مهم راهکارهایی را ارائه دهد.

مینو اصلانی در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه جهان درگیر با یک سری مشکلات اقتصادی است که کاملا مشخص هستند و این مشکلات اقتصادی فقط مختص به ایران نیست، گفت: در اروپا و آمریکا هم می بینیم که با مشکلاتی از جمله بحران انرژی، بحران های فرهنگی و اجتماعی و به سبب آن، فروپاشی نظام های اجتماعی مبتنی بر فطرت در غرب وجود دارد؛ لذا باید توجه داشت که مشکلات فقط برای ایران نیست.

شبکه های حیا زدا به هدف نرسیدند

وی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران، ناشی از تحریم های ظالمانه، غیر عقلانی و غیر منطقی که نظام سلطه به خاطر مبارزه با باورها و اعتقادات ما که دنیا را در تسخیر خودش قرار داده، است و به همین دلیل است که این دشمنی و فشار شدید اعمال می شود. اگر عموم مردم را در نظر بگیریم، می بینیم در سختی ها و تنگناهای اقتصادی هستند و همه به نوعی، با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند که ریشه اش در نظام سلطه است. اکثر مردم ایران، بسیار نجیب و قانع هستند و همیشه در فراز و فرودهایی که برای کشور و انقلابمان پیش آمده حتی از حق خودشان به خاطر مصلحت بزرگتری به نام نظام جمهوری اسلامی گذشتند.

اصلانی تاکید کرد: با نفوذ شبکه های حیا زدا، نگرانی برای مسائل تربیتی فرزندان به وجود آمد؛ ولی اینها باعث شد که مردم انسجام بیشتری برای مقابله با دشمن پیدا کنند و می بینیم که در اغتشاشات، تعداد خیلی کمی از نوجوانان و جوانانی که تحت تاثیر این شبکه ها قرار گرفته بودند حضور داشتند و عموم مردم علی رغم گله داشتن نسبت به وضعیت اقتصادی، این شرایط را صبورانه تحمل کردند. طبیعتا در چنین شرایطی، مسئولان باید چند برابر بیشتر تلاش کنند تا این مردم فداکار، زندگی راحت تر و بهتری داشته باشند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) در ادامه گفت: همچنین باید توجه داشت بسیاری از مشکلات اقتصادی، ناشی از بعضی از برنامه های نادرست توسعه ای است. مخصوصا برنامه هایی که در دوره اصلاحات تهیه شدند، به شکوفایی اقتصادی کمکی نکرده است.

وی گفت: عموم زنان ایرانی هم به جهت پوشش و هم رفتار عفیف هستند. زنان عفیف ایرانی در دنیا زبان زد هستند و اگر هم آسیب هایی در این زمینه دیده می شود، به این دلیل است که تمهیدات لازم برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات صورت نگرفته است. زنان ایرانی باید الگو باشند؛ کما اینکه تا الان برای جوامع و کشورهای اسلامی اسوه بوده اند. زنان ایرانی همیشه پرچمدار عفت و حیا بوده اند و شل حجابی قابل حل شدن است.

با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، جوانانمان در جهت پیشرفت گام بر می دارند نه حیا زدایی

او در ادامه افزود: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، جوانانمان در جهت پیشرفت گام بر می دارند نه حیا زدایی. همینطور اجرای سند تحول آموزش و پرورش دومین مورد مهم است که اگر اجرایی شود، در آینده می توانیم مطمئن باشیم کودکان و نوجوانان در مسیر رشد و تعالی قرار خواهند گرفت؛ چراکه علیه کشور ما هجمه های بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است جوانان فکر کنند این مسائل فقط در کشور ما وجود دارد ولی باید بدانند سایر مشکلات، از جمله مشکلات اقتصادی، در جوامع دیگر بیداد می کنند. 

کدخبر: 860209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟