خانه های مولد پلی برای انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر هستند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست تعاملی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که صبح امروز شنبه ۱۷ دی‌ ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، بیان کرد: در حقیقت جای شور و نشاط همچنین عزم و تعهد جدی برای اینکه بانوان بتوانند فعالیت کنند، هنر خود را نشان دهند و تحول‌آفرین باشند خالی بود و از مسئولان برگزار کننده این مراسم و پیگیر اجرایی شدن آن تشکر می‌کنم. 

معاون امور زنان و خانواده با ابراز امیدواری در راستای این گونه فعالیت ها، خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط برای تحول و جهش روزافزون در حوزه صنایع‌دستی سهیم باشند و‌ نقشی مهم ایفا کنند. 

خزعلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نقش مهم زن در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در کنار وظایف خانه‌داری، اظهار داشت: باید خانه‌های مولدی داشته باشیم که موجب انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر شوند.

وی در ادامه به ۶ پیامد مثبت توسعه صنایع دستی در خانه های مولد اشاره کرد و آثاری مانند نشاط و خلاقیت، تولید و معیشت ، احیاء میراث، سلامت جسمی و روانی و تاثیر بین المللی ثبت آثار را از دستاوردهای خوب این تلاش مثبت دانست.

انسیه خزعلی در ادامه تصریح کرد: اگر همه دستگاههای اجرایی در این زمینه یاری کنند و این حلقه‌ها به یکدیگر پیوسته شوند، جایگاه این میراث ارزشمند در سطح جهان گسترش پیدا می‌کند. 

همچنین معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، نوآوری در تمامی بخش‌های صنایع‌دستی و بسته بندی  را برای جهانی شدن الزامی دانست و در پایان ابراز امیدواری کرد که بانوان وزارتخانه ها پای این عهد بمانند تا شاهد جهشی مطلوب در این حوزه باشیم.

کدخبر: 859270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟