اصفهان در وضعیت قرمز / فرونشست 103 مدرسه را تعطیل کرد/مسئولان بگویند برای این شهر چه کردند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اوضاع فرونشست در اصفهان از مرز بحران نیز گذشته است. وضعیت آنقدر خراب است که امروز در شهرک کاوه یک خانه بعد از دو بار بازسازی برای بار سوم نیز با خرابی مواجه شده و به خاطر اینکه پول بازسازی دوباره را ندارند با چسب سقف خانه‌های خود را چسبانده‌اند.

مسئولان  سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در اصفهان در خصوص وضعیت اصفهان به خبرنگاران با تاکید بر اینکه  ۱۰۳ مدرسه را به خاطر اینکه بچه‌ها نمی‌توانند وارد آن شوند آنهم بخاطر فرونشست تعطیل شده است بیان داشته اند: بعضی از مدارس  را در مناطق شمال اصفهان دو نوبته و گاها سه نوبته کرده‌ایم. دو کلاس مدرسه‌ای را به خاطر فرونشست تعطیل کردند ودانش آموزانش  را برای درس به نماز خانه بردند، مدتی نگذشت که نمازخانه مدرسه نیز  ترک برداشت.  ما مسئول هستیم که این حرف‌ها را باز گو کنیم.

آنها خطاب به خبرنگاران تاکید داشتند: شما خبرنگاران امروز اصفهان را دیدید و باید از مسئولان سوال شود  قرار است چه کاری برای این شهر انجام دهند. بروید دریاچه ارومیه، هامون، بختگان و....  ببینید. ما دیگر چیزی برای آینده باقی نگذاشته ایم و در حال نابود کردن همه چیز هستیم. هم اکنون هم داریم سد چم شیر و رودخانه زهره را  نابود می کنیم.مگر ما چقدر دیگر عمر میکنیم که به فکر آیندگان نیستیم. گویا می‌خواهیم کویر تحویل آیندگان بدهیم. شما خبرنگاران صدای اصفهان باشید. اصفهان فوق العاده مظلوم است. کمااینکه مسئولان زیادی آمدند و رفتند و هیچ اتفاقی رخ نداد. از سال ۹۲ بنده درباره فرونشست فریاد می‌زنم که در نهایت سال ۹۸ محمد درویش به اصفهان آمد که توانست صدای فرونشست اصفهان باشد.چرا تالابی که ده سال پیش طنازی می‌کرده و اکوسیستم پویایی داشته  اکنون به این وضعیت رسیده است. طبیعتا از حق آبه همین شهر و محیط زیست این شهر زده اند و بخشیده اند. دوباره همان مدیریت های غلط در جریان است. 

 خوزستان ۱۰ سد بزرگ دارد و در شرایط عادی ۲۷ میلیارد متر مکعب آب میگیرد اما الان کارون زنده است؟ خیر. این درحالی است که استان ما یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب می‌گیرد و این نشان می‌دهد که بحران مدیریت داریم حالا هزار بار انتقال آب اتفاق بیفتد تا زمانی که مدیریت نشود، هیچ تغییر مثبتی رخ نخواهد داد

 

 

 

کدخبر: 858871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری خبرنگار: علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟