تهرانی ها کدپستی هایشان را آماده کنند / سرشماری در راه است!

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مسعود افشین، در تشریح روند اجرای سرشماری آزمایشی ثبتی «مبنا» در سه شهر استان تهران گفت: هدف از اجرای این سرشماری آزمایشی شناسایی مشکلات احتمالی، میزان موفقیت، بررسی نقاط ضعف و قوت و ایجاد زیرساخت و آمادگی لازم برای سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۴۰۵ است.

وی افزود: در همین راستا نشست هماهنگی سرشماری آزمایشی برای سه شهر پیشوا ، پردیس و پرند برگزار شد و مقرر شد موارد و ملاحظات لازم مدنظر قرار گیرد. لازمه این سرشماری، داشتن کد ملی و کد پستی برای ایرانیان و کد شناسایی برای اتباع است و شرکت پست و اداره ثبت احوال نیز همکاری لازم را با شهروندان فاقد این اطلاعات، خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این سرشماری آزمایشی هیچگونه مراجعه حضوری به درب منازل صورت نمی گیرد. بر همین اساس باید شهروندان مراقب افراد سودجو باشند. به این ترتیب این سرشماری تنها از طریق اعلام نشانی و کدپستی شهروندان این سه شهر با مراجعه به سایت تغییر نشانی سازمان ثبت احوال به آدرس  https://www.ncr.ir/changeAddress/  و ثبت مشخصات خود و اعضای خانوارشان در پایگاه اینترنتی ثبت احوال انجام می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه این سرشماری کاملا رایگان است، افزود: برای مشارکت مردم این شهرها، برنامه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی متنوعی در نظر گرفته شده که در قالب تقویم زمان بندی اجرا خواهد شد.

کدخبر: 858504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟