بیش از ۶۰۰۰ نفر در کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون ثبت نام کردند + آخرین فرصت انتخاب رشته

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، علیرضا کریمیان، ضمن اعلام این خبر، گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی و مجازی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در نوبت بهمن ماه از روز دوشنبه ۵ دی ماه آغاز شده و تا ساعت ۲۴  روز پنج‌شنبه ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دواطلبان می‌توانند حداکثر ۳۰ کدرشته محل در مقطع کاردانی به کارشناسی انتخاب کنند، توضیح داد: چنانچه داوطلبان قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه، غیرروزانه و دانشگاه آزاد مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و نیز دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته سالهای قبل هستند در صورت دارا بودن تمامی شرایط و ضوابط می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت‌نام و شرکت کنند. در صورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو می‌ شود و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهند.

دکتر کریمیان اظهار کرد: داوطلبان پذیرش مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه سال ۱۴۰۱ باید در زمان ثبت‌نام دارای مدرک یا گواهینامه کاردانی (فوق دیپلم) باشند و یا حداکثر تا ۳۰ بهمن ماه مدرک خود را دریافت کنند. با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این مرحله از پذیرش بر اساس صرفا سوابق تحصیلی بر مبنای معدل دوره کاردانی صورت می‌پذیرد، لازم است داوطلبان در درج صحیح معدل کل مقطع کاردانی دقت لازم را داشته باشند چرا که در صورت عدم درج صحیح معدل در تقاضانامه ثبت‌نام ، مطابق ضوابط، قبولی آنان لغو خواهد شد.

وی در ارتباط با تغییرات رشته‌ محل‌های جدید و اصلاحات دفترچه مرحله پذیرش صرفاً با سوابق تحصیل مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته توضیح داد: روز گذشته (۱۲ دی ماه) اطلاعیه‌ای در ارتباط با کد محل‌هایی جدید برای گروه‌های آزمایشی علوم‌انسانی، هنر و فنی‌مهندسی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (دوم) و غیرانتفاعی اعلام شد. همچنین سه رشته محل برای پذیرش دانشجو از گروه هنر حذف شده‌اند. جزئیات این تغییرات در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شده است. داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند تا پایان فرصت درنظر گرفته شده برای تغییرات اقدام کنند. 

ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کاردانی  تا ۱۷ دی ماه 

دکتر کریمیان در ارتباط با ثبت‌نام مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ ، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی گفت: فرایند ثبت‌نام از روز چهارشنبه ۷ دی ماه آغاز شد و تا روز شنبه ۱۷ دی ماه ادامه دارد. داوطلبان می‌توانند حداکثر ۳۰ کدرشته محل در مقطع کاردانی ، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنند.

کدخبر: 858486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟