مسوولان با آلاینده ها دستشان در یک کاسه است!/ تایید ضمنی مازوت سوزی در تهران توسط عضو شورای شهر

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آلودگی هوا پدیده دیروز و امروز تهران و بسیاری از شهرهای صنعتی در ایران نیست. هر سال از اواخر پاییز تا اوسط زمستان این پدیده شهرهای صنعتی کشور و به صورت ویژه کلان شهر تهران را زیر چتر خاکستری خود نگه می دارد و نفس شهروندان را به شماره  می اندازد. مسوولان نیز هرساله با آغاز روزهای آلوده تدابیر ویژه ای را برای رفع این معضل در نظر می گیرند. مصاحبه، اظهار نظرهای غیرمعقول و گاهی تنها نگاه از جمله اقدامات موثری است که مسوولان متولی هوای پاک در شهر تهران انجام می دهند تا این معضل در اسرع وقت رفع شود.

متاسفانه آلاینده های هوا در اغلب موارد واکنش مثبتی به این تدابیر ویژه مدیران دولتی و غیردولتی نشان نمی دهند و راه نادرست خود را به درون ریه های شهروندان پیش می گیرند و سالانه جان بیش از 6 هزار نفر را تنها در شهر تهران می گیرند. اما در لابلای تب و تاب مصاحبه و اندیشیدن تدابیر خردمندانه برای رفع معضل آلودگی هوا گاهی برخی از مسوولان حرفهایی را خواسته یا ناخواسته بیان می کنند که پشت پرده ماجرا را شفاف تر می کند و مشخص می شود که مسوولان با آلاینده ها دستشان در یک کاسه است.

سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران یکی از این مسوولان است که به مصلحت اندیشی در خصوص ارایه گزارش در مورد آلودگی هوا توسط برخی نهادها اشاره کرده است. وی در مصاحبه ای با رسانه ها اعلام کرده است: برخی دستگاه ها در ارائه گزارش و اعلام نظر درباره استفاده یا عدم استفاده از مازوت در شهر تهران مصلحت اندیشی می‌کنند، در حالی که ما در آلودگی هوای شهر تهران با سلامت و جان شهروندان مواجه هستیم.

وی در ادامه بیان کرده: منابع مختلفی به عنوان آلاینده در شهر تهران وجود دارد که یکی از منابع آلودگی ناشی از صنایع، نیروگاه ها، پالایشگاه ها است که برخی از کارشناسان معتقدند که سوخت آنها مازوت است و همین دلیل باعث افزایش آلودگی هوای تهران شده است.

او همچنین گفته است: این موضوع در سال گذشته نیز مطرح شده بود که بعضا مورد تکذیب قرار گرفت که در آلودگی هوای اخیر برخی شواهد نشان از استفاده از سوخت مازوت است که ما در این راستا خواستار گزارش از نهاد مربوطه شدیم تا در گزارشی همراه به مستندات استفاده و یا عدم استفاده از مازوت در شهر تهران را اعلام کنند.

سوده نجفی افزوده: ظاهرا برخی دستگاه های مربوطه در ارائه گزارش و اعلام نظر درباره استفاده یا عدم استفاده از مازوت در شهر تهران مصلحت اندیشی می کنند در حالی که ما در آلودگی هوای شهر تهران با سلامت و جان شهروندان مواجه هستیم لذا انتظار می رود دستگاه مربوطه گزارش دقیقی در این خصوص ارائه کند

این اظهارات در حالی بیان می شود که مسوولان امر از ماه های گذشته تاکنون بارها مازوت سوزی در تهران را تکذیب کرده اند اما این گفته های خانم نجفی نشان می دهد که علی رغم هشدارهای نهادهای نظارتی و بهداشتی، جان شهروندان تهرانی تنها بازیچه ای در دست برخی مدیران است و در بر روی همان پاشنه می چرخد.

کدخبر: 857876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت
آیا این خبر مفید بود؟