طرح جمع آوری کودکان کار ۳۲ بار اجرا شد و شکست خورد / برخورد دستگاه قضا با سرشبکه های کودکان کار و خیابان

به گزارش رکنا، احمد احمدی صدر ؛ مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره اخرین اقدامات شهرداری تهران برای رسیدگی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: در این زمینه طی سال گذشته 32 بار طرح جمع‌آوری این کودکان توسط بهزیستی اجرا شد اما نتیجه‌ای نداشت و در واقع طرح شکست خورد!

وی با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری تهران هیچ وظیفه‌ای در ارتباط با کودکان کار و خیابانی ندارد، گفت: اما با این حال شهرداری تهران در قالب قرارگاه آسیب های اجتماعی به این موضوع ورود کرده است.

احمدی صدر ادامه داد: هم‌اکنون شهرداری تهران، مدارس کودکان کار و خیابانی را در سطح شهر تهران راه‌اندازی کرده است و 30 مدرسه در این حوزه فعالیت دارند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 80 درصد از کودکان کار و خیابانی، اتباع خارجی هستند، گفت: در این زمینه اداره اتباع باید ورود کند تا این افراد به کشورشان بازگردند.

وی از برخورد با سرشبکه‌های کودکان کار و خیابان توسط دستگاه قضا و نیروی انتظامی خبر داد و متذکر شد: در این بخش، برنامه مدونی آغاز شده است و تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شده‌اند.

احمدی صدر به اجرای طرح جدید ساماندهی کودکان کار و خیابانی در 3 ماه آینده اشاره کرد و گفت: این طرح می‌تواند چالش‌ها و مشکلات در این حوزه را برطرف کند.

کدخبر: 853025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟