پیدا شدن دو توله یوز در طبیعت و انتقال آنها خبر خوبی نبود/ محیط زیست در آموزش جوامع محلی فقط ادعا کرده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پیدا شدن دو توله یوز در طبیعت خبری بود که امروز صبح مخابره شد.آیا این خبر خوب است؟ قطعا نه!زیرا این دو توله یوز،توسط یک چوپان در طبیعت پیدا شدند و توسط آن چوپان به پاسگاه محیط زیست منتقل شده است. این بخش خبر ، قسمت فاجعه بار آن است و شاید مسبب مرگ این دو توله یوز ایرانی شود.

این خبر خط بطلانی بر تمامی ادعاهای سازمان محیط زیست مبنی بر آموزش جوامع محلی در طی دو دهه گذشته است. یعنی سازمان محیط زیست فقط در مورد آموزش جوامع محلی ادعا کرده است.
وقتی یک فرد از جامعه محلی در درون پارک ملی رفتار درست با حیات وحش را نمی داند قطعا داستان حیات وحش مناطق بیرون از مناطق چهارگانه بسیار غم انگیز تر است.
شاید سوال برای شهروندان این باشد که در صورت مشاهده گونه های حیات وحش بخصوص توله ها و جوجه های آنها درست ترین برخورد چیست؟

با باور اکثر کارشناسان حیات وحش، درست ترین رفتار در قبال مواجهه با نوزادان حیات وحش، دوری از آن منطقه و ترک سریع محیط است و به هیچ عنوان توله ها و جوجه ها را لمس نکنند زیرا این رفتار باعث می شود که مادر توله ها یا جوجه ها فرزندان خود را ترک کند و احتمال مرگ آنها وجود دارد.

لزوما مشاهده توله ها و جوجه های حیوانات به تنهایی در طبیعت به معنا مرگ والدین آنها نیست و نیازمند کمک انسان نیستند. در اغلب مواقع  والدین در یک منطقه رها می کنند و به سراغ منابع غذایی بروند.

 

کدخبر: 849244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟