تزریق واکسن عفونت ریه در کودکان ضروری است

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره بین اللملی بیماریهای شایع کودکان که در بیمارستان مفید برگزار شد، افزود: پنوموکوک یا عفونت ریه یک بیماری ویروسی است که این روزها بار مراجعه کودکانی که به آنفلوآنزا یا سایر بیماری های ویروسی و تنفسی مبتلا شده و خوب درمان نشده اند، را افزایش داده است.

وی اظهار کرد: کودکان می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی واکسن پنوموموک را تزریق کنند.

ناصحی تصریح کرد: فرد مبتلا به آنفلوآنزا باید بر اساس تجویز پزشک داروهای آنتی بیوتیک را بر اساس نیاز و مقدار تعیین شده مصرف کنند، زیاده روی در استفاده از این داروها باعث مقاوم شدن ویروس در سیستم ایمنی بدن شده و منجر به عفونت ریه می شود.

ارائه خدمات به کودکان و زنان باردار در مراکز جامع سلامت

وی تصریح کرد: بیماری‌های ویروسی رو به افزایش و ناشناخته است، مانند کرونا که همه گیری آن در سطح دنیا و کشور مشکلات زیادی را برای افراد به خصوص کودکان ایجاد کرد.

ناصحی ادامه داد: به همین دلیل بحث واکسیناسیون و نگاه جامع تر به بیماری‌های ویروسی در طب کودکان حائز اهمیت بوده و باید مورد بررسی و توجه قرار گیرند.

به گفته وی، این کنگره یکی از برجسته ترین و جامع ترین برنامه های علمی کشور است که توسط اساتید برجسته ای از گروه کودکان کشور در حال برگزاری است، از ویژگی های شاخص و متمایز کننده امسال کنگره بحث پیرامون تکنولوژی های دانش بنیان و ارائه گایدلاین های نوین بیماری‌های کودکان است که پزشکان بهترین بهره را می توانند از این کنگره ببرند.

خسرو رحمانی فوق تخصص روماتولوژی کودکان نیز در حاشیه این کنگره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به همه گیری بیماری آنفلوآنزا، تزریق واکسن بسیار موثر است و کودکانی که به این بیماری مبتلا نشده و در صورت دسترسی واکسن آنفلوانزا را دریافت نکردند و یا کودکانی که مبتلا شدند بعد از بهبودی حتما این واکسن را تزریق کنند.

وی افزود: واکسن آنفلوآنزا از ۴ نوع ویروس شایع جلوگیری می کند، این بیماری دارای عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بوده و دارای یک دوره ۷ تا ۱۰ روزه است که تب، درد عضلات و علایم تنفسی مثل آبریزش تنفسی و سرفه ایجاد می کند.

دبیر اجرایی کنگره تصریح کرد: در صورت عدم درمان استراحت و مصرف مایعات کافی امکان اضافه شدن عفونت های دیگر به این بیماری هست که منجر به عوارضی مانند سینوزیست و ذات الریه در کودکان می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به سال حمایت از شرکت های دانش بنیان در کنار پنل های مختلف تخصصی و فوق تخصصی کودکان در این کنگره، پنلی نیز با موضوعات دانش بنیان قرار داده شده که مورد بحث و تبادل و نظر در کنگره قرار می گیرد.

هجدهمین کنگره بین المللی بیماریهای شایع کودکان و همایش پرستاری تا چهارم آذر در بیمارستان کودکان مفید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است.

کدخبر: 845774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟