بازگشت اکثر مخازن زباله به سطح شهر تهران / 5 هزار تن زباله به آرادکوه منتقل می شود

به گزارش رکنا به نقل از فارس، حسین نظری در نشست خبری که همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل ، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه ها محل تبادل نظر هستند، اکثر نمایشگاه ها در کشورهای مختلف معمولاً در حاشیه شهرها برگزار می شوند. مجموعه شهر آفتاب نیز در محل جغرافیایی بسیار مناسب با دسترسی به شریان های اصلی، تاسیسات حمل و نقل عمومی و فرودگاه ها واقع شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به طراحی مناسب این نمایشگاه، یادآور شد: فراخ بودن و گستردگی فضا و ایجاد محیط مطبوع برای برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان فضایی را فراهم کرده که افراد در این نمایشگاه احساس خستگی نکنند. توقع داریم با برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب مسائل و مشکلاتی که به دنبال برگزاری نمایشگاه در مرکز شهر ایجاد می شود، به حداقل برسد و تقسیم کار صورت بگیرد. نمایشگاه های پر حجم و در سطح بالا باید در چنین محیطی برگزار شود.

وی همچنین تصریح کرد: باید با یکدیگر هم پیمان شویم که در راستای خدمت به مردم پیش برویم. انتظار داریم رسانه ها مدافع زحمات نیروهای زحمتکشی باشند که ما تنها گزارشی از فعالیت های آنها را ارائه می دهیم.

نظری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به جمع آوری سطل های زباله از سطح شهر همزمان با جریانات اخیر، خاطرنشان کرد: مزاحمت هایی برای مردم با سطل های زباله شهرداری انجام می شد و باید مدیریتی در این زمینه صورت می گرفت. از این شرایط عبور کردیم و اکثریت مخازن به سطح شهر بازگشته اند.

تحول در حوزه پسماند با بهره مندی از نظرات کارشناسی؛ به زودی

وی با بیان اینکه در حوزه رفت و روب و نظافت شهری تحولی را خواهیم داشت، گفت: پس از جمع آوری نظرات تخصصی و کارشناسی های لازم، این طرح به نتیجه خواهد رسید.

نظری با اشاره به تقویت در نگهداشت و تنظیف شهر، یادآور شد: برخی مشکلات در این زمینه شامل مشکلات قراردادی وجود دارد. علاوه بر این خلاقیت و نوآوری هایی در این حوزه قابل انجام است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

برداشت مخازن, افزایش ماشین آلات تخصصی و کاهش فعالیت نیروهای کارگری در دستور کار

 در ادامه این نشست محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با بیان اینکه تعدادی از مخازن پسماند جایگزین شدند، گفت: با کمیسیون تخصصی و شهرداران مناطق جلسات متعددی را برای نگهداشت شهر برگزار کرده ایم. اهداف مهمی را دنبال می کنیم که یکی از آنها برداشت مخازن و افزایش ماشین آلات تخصصی و کاهش فعالیت نیروهای کارگری است. آنالیز در این زمینه واقعی خواهد شد اگر چه کیفیت خدمات در این زمینه مطلوب است و نمی توان ایرادات لکه ای را به کل شهر تهران بسط داد.

وی همچنین تصریح کرد: تقریبا ۶ هزار تن زباله مدیریت و پنج هزار تن به آرادکوه منتقل می شود که این روند با دیگر شهرها بسیار متفاوت است. ۱۲ هزار نفر نیروی خدماتی در راستای نظافت شهر تلاش می کنند و در این راستا به کمک رسانه ها برای فرهنگ سازی و مشارکت مردم نیاز داریم.

کدخبر: 834785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟