اعلام زمان برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین / پرداخت ۲۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان

به گزارش رکنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه یک گردهمایی در اردوگاه باهنر و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر جزئیات و زمان برگزاری آزمونی برای معلمان مهرآفرین اظهار کرد: نماینده سازمان امور اداری و استخدامی امروز بازدیدی از وزارتخانه جهت سنجش آمادگی زیرساخت‌های برگزاری آزمون داشت که اگر زیرساخت‌ها تایید شوند، قرار است آزمون ۲۲ مهرماه برگزار شود.

وی افزود: البته ممکن است که با دیرتر پاسخ دادن این سازمان، انجام آزمون به پایان مهرماه موکول شود. البته ما نظرمان این است هر زمان مجوز صادر کنند، انجام شود.

واریز بخشی از معوقات رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین به خزانه

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان واریز فوق‌العاده رتبه‌بندی برای معلمان مهر آفرین نیز گفت: برای پرداخت فوق‌العاده رتبه‌بندی مهرآفرینان، بخشی از مبلغ به خزانه رفته است و امروز صبح پیگیر این موضوع شدم که ان شاءالله پرداخت شود.

 ۲۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان به خزانه ارسال شد

نوری درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی نیز عنوان کرد: امروز پیگیر این موضوع نیز شدم. روز گذشته در هیئت دولت این موضوع را مطرح کردم که پاداش‌ها یک دفعه برای این افراد واریز شود و در پاسخ عنوان شد که ۲۰ درصد مبلغ به خزانه فرستاده شده و بخشی دیگر را هم می‌خواهند بفرستند.

دانش آموزانی که هنوز کتاب ندارند، اعلام کنند تا کتاب برایشان ارسال شود

وی در ادامه پیرامون توزیع کتب درسی دانش‌آموزان گفت: هر دانش‌آموزی که کتاب به دستش نرسیده، باید رسیدگی شود. هر دانش‌آموزی که کتاب ندارد، اعلام کند تا کتاب برایش ارسال شود. البته تعدادی از دانش آموزان در سامانه ثبت نام نکرده‌اند و احتمال دارد که بخواهند از کتاب‌های سال گذشته سایر دانش آموزان استفاده کنند یا هنوز انتخاب رشته نکرده باشند. با ثبت نام در سامانه، کتاب به مدرسه ارسال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در آغاز سال تحصیلی نیز اظهار کرد: هر مدرسه‌ای که معلم ندارد، باید سریع معلم تخصیص داده شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

نوری با اشاره به نیروهای خرید خدمات نیز گفت: باتوجه به اینکه در برخی استان‌ها تبدیل وضعیت مشمولان قانون تعیین تکلیف و ایثارگران انجام شد، تعداد نیروهای خرید خدمات در برخی استان‌ها مانند لرستان، مازاد شد. نیروی خرید خدمات در مواقع نیاز به کارگرفته می‌شود.

توضیحات نوری در خصوص پذیرفته‌شدگان آزمون نهضت سوادآموزی که هنوز به کار گرفته نشده‌اند

وی درباره پذیرفته‌شدگان آزمون نهضت سوادآموزی در سال گذشته که دوره هم گذرانده‌اند اما هنوز به کار گرفته نشده‌اند اظهار کرد: هرکدام جزو مشمولان قانون تعیین تکلیف باشند از اول مهر باید سرکلاس حاضر شوند. تعیین تکلیف‌شدگان این قانون از اول مهر باید سرکلاس باشند؛ مگر در جایی که مازاد باشد. افراد مازاد هم اگر در نقاط و استان هایی دارای کمبود، حاضر شوند، در خدمت آنها هستیم.

نرخ گذاری سرویس مدارس با شورای شهر است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات سرویس مدارس عنوان کرد: پیمانکاران تمکین نکردند، دیروز هم جلسه‌ای داشتیم. شهر تهران این گونه است. طبق گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، تاکسیرانی ۴۰۰۰ تاکسی را در اختیار قرار داده است که این مشکل سرویس رفع شود. نرخ‌گذاری سرویس مدارس را شورای شهر انجام می‌دهد و به ما ابلاغ می‌شود. سرویس را هم گردن مدرسه می‌اندازند، مدرسه باید کار تعلیم و تربیت را انجام دهد و سرویس یکی از دغدغه‌های ما شده است. در شهرداری تهران، همکاری ها خوب بوده است و انتظار داریم پیمانکاران هم آنچه که منصفانه است از مردم بگیرند.

نوری درباره استخدام سرایداران مدرسه گفت: بحث کمبود سرایدار را در جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم و قرار شد در اولویت قرار بدهیم و تعدادی سرایدار جذب کنیم. اگر امسال ۱۰ هزار نفر جذب شود، عدد مناسبی است.

کدخبر: 830379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟