درختان باشگاه انقلاب کجاست؟ / امانی: از طریق دادگاه تجدید نظر پیگیر هستیم + فیلم
حجم ویدیو: 147.81M | مدت زمان ویدیو: 00:05:59

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خشکاندن و قطع درخت در مجموعه ورزشی انقلاب ، خبری بود که مرداد امسال سر و صدایی به پا کرد. مهدی پیرهادی ، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به موضوع خشکاندن و قطع ۱۸۷ درخت در مجموعه ورزشی انقلاب واکنش نشان داد. او همچنین مدتی بعد گفت که در مجموعه باشگاه انقلاب، دادگاه رأی به عمدی نبودن خشک شدن درختان دارد؛ اما موضوع ما عمدی یا غیر عمدی بودن آن نیست، بلکه طبق قانون حفظ درختان وظیفه مجموعه ها و نهادهاست و هر گونه اقدامی در این خصوص باید با مجوز شهرداری صورت بپذیرد.

با این وجود، گفته های کسانی که مدت هاست در مجموعه ورزشی انقلاب رفت و آمد می کنند، حاکی از این است که این درختان به عمد، خشک و بعد قطع شده اند و دلیل این کار، ساخت سازهایی است که داخل مجموعه انجام می شود. طرح های عمرانی که هیچ هماهنگی با ذات اصلی مجموعه ندارد. برخی از مربیان ورزشی که در این مجموعه فعالیت می کنند، معتقدند به جای ساخت و سازهای غیر ضروری بهتر است به نیازهای زیرساختی برای سهولت کار ورزشکاران رسیدگی شود.

ناصر امانی

در این راستا، ناصر امانی ، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، دو اقدام اساسی در راستای ساماندهی باشگاه انقلاب رخ داده است، گفت: دادگاه بدوی، حکم برائت برای باشگاه صادر؛ اما شهرداری تهران به این حکم اعتراض کرده است. ما از طریق دادستانی پیگیر هستیم که حکم برائت نقض و در دادگاه تجدید نظر به این موضوع رسیدگی شود.

وی در پایان افزود: توقع ما این است که دستگاه قضا، برخورد قاطع به ویژه با مجموعه های دولتی که اقدام  به خشکی و یا قطعی درختان می کند رسیدگی کند. 32 میلیارد تومان هم بر اساس مصوبات شورای شهر، بابت این موضوع جریمه قطعی شده است. 

کدخبر: 827252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟