توضیحات زاکانی در مورد آشفتگی خدمات رسانی به زائران ایرانی در کربلا /  تعداد زائران زیاد است، عراق در حد توان در حال خدمت رسانی است + فیلم
حجم ویدیو: 20.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران به همراه هیئت همراه، روز جمعه -۱۷ تیر ۱۴۰۱- به منظور هماهنگی دو کشور ایران و عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی به کشور عراق سفر کرد. شهردار تهران در این سفر دو روزه خود با نصیف الخطابی استاندار کربلا، مسئولان عتبه علویه، آیت‌الله صافی تولیت شرعی آستان مقدس عباسیه و آیت الله مهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

زاکانی در این دیدارها، گزارشی از فعالیت‌ها و پیش‌بینی‌های ستاد اربعین شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی را مطرح و با مسئولان عراقی در این رابطه گفت‌و گو کرد.

و اما علیرضا زاکانی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران روز 26 مرداد ماه سال 1401 در نشست یکصد و سیزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: واقعه مهم و عزیز اربعین را در پیش داریم که پیرامون آن با هم صحبت می کنیم و تامین منابع و مسائلی که درباره سازندگی ها خواهیم داشت از دیگر مباحث این نشست است. امیدواریم دست به دست هم دهیم و گام‌های بلندی در خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی برداریم. اربعین یک نعمتی برای ما است که شهرداری تهران برای کمک به این مراسم پیش قدم شد و شهرداری های دیگر نیز به میدان آمدند و ارتباط خوبی بین دو ملت ایران و عراق برقرار و این دو ملت در کنار هم یک امت را تشکیل دادند.

ما قرار نیست در کربلا جای مسئولان آن کشور کار کنیم

حال در این روزهای شهریورماه 1401 و نزدیک به اربعین حسینی شاهد آشفتگی خدمات رسانی به زائران میلیونی اربعین هستیم که از چند روز پیش راهی کربلا شده و وارد عراق شده اند. زائرانی که وارد کربلا شده اند  از آشفتگی خدمات رسانی خبر می دهند و کمبود آب یکی از مشکلات این روزهای زائران است.

علیرضا زاکانی امروز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص علت آشفتگی در خدمات رسانی به زائران ایرانی در کربلا چنین توضیح داد: به تازگی پیمان خواهر خواندگی با کربلا بسته ایم. خدمات در حال انجام است. تعداد زائران زیاد است و از همه مهمتر اینکه ما قرار نیست در کربلا جای مسئولان آن کشور کار کنیم . ما یک قطره در کنار خدمات ملت و دولت عزیز عراق به زائران هستیم. آنها هم در حد توان خود در حال خدمت رسانی به زائران  هستند.

 

کدخبر: 824078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟