زاکانی از برنامه های شهرداری تهران برای مقابله با سه بحران بزرگ زمین و خاک پایتخت گفت + فیلم
حجم ویدیو: 67.52M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55

علیرضا زاکانی - شهردار تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص برنامه های شهرداری برای سه بحران فرونشست، فروچاله و گودهای پرخطر چنین گفت: بخشی از گودهای پرخطر متعلق به شهرداری تهران است و سالیان سال است که به آنها رسیدگی نشده است. ما ابتدا کار را از گودهایی که به شهرداری مربوط هستند شروع کردیم و در این راستا و اولین گودی که مورد توجه و برنامه ریزی برای رفع بحران قرار گرفت گود برج میلاد بود. اثر این گود می توانست خطر جدی برای سازه برج میلاد باشد و به شرایط ویژه و اضطراری رسیده بود.

زاکانی با تاکید بر اینکه ما گود را برای ترمیم تحویل گرفتیم و برای با ثبات سازی آن اقدام کردید ادامه داد: شمع های بسیاری ایمن شدن این گود پرخطر گذاشته ایم ولی همچنان ایمنی کامل شکل نگرفته است و کار ادامه دارد. هزینه ایمن سازی این گود 150 میلیارد تومان است.

شهردار تهران در خصوص وضعیت سایر گودهای که متعلق به شهرداری است چنین توضیح داد: برای ایمن سازی مابقی گودهای پرخطر پایتخت، نقشه راه ترسیم کرده ایم. اصل هدف ما این است که گودهای پرخطر شهرداری را زودتر ساماندهی کنیم زیرا پیش از اینکه از بخش خصوصی طلب ایمن سازی گودهایش را داشته باشیم باید خود اقدام لازم برای گودهای پرخطر شهرداری را انجام داده و در آن شرایط طلب ایمن سازی از بخش خصوصی کنیم. این رویکرد در حوزه ایمن سازی ساختمان های ناایمن نیز مورد توجه است.

شهردار تهران در خصوص برنامه های شهرداری برای نجات تهران از بحران فرونشست با تاکید بر اینکه فرونشست یک امر خیلی بد است افزود: فرونشست یک امر خیلی بد است که با استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی شکل گرفته است و شرایط انتقال فاضلاب شهر تهران اتفاق می افتد که بیشتر مناطق جنوب غربی پایتخت با این معضل فرونشست درگیر هستند. سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، در حال حاضر سیستم هایی را برای مقابله با فرونشست دنبال می کند که قادر است میزان دقیق آن را در هر منطقه مشخص کند و هر زمان میزان دقیق فرونشست مشخص شد اقدامات را بر اساس میزان فرونشست آغاز می کنیم.

 

کدخبر: 822928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟