یک هیات کارشناسی برای مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله تشکیل می شود + فیلم
حجم ویدیو: 7.05M | مدت زمان ویدیو: 00:01:25

به گزارش رکنا، عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه برخی شهرهای کشور موزه ندارند و اشیای تاریخی در مخزن نگهداری می‌شود به همین دلیل ۹۰درصد آثار باستانی و اشیای تاریخی در معرض دید مردم قرار نمی‌گیرد.

وی درباره اشکالات مرمت گنبد مسجد اصفهان گفت: مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله ۱۲ سال قبل آغاز شد و با باز شدن داربست‌ها اشکالاتی در مرمت مشاهده شد که بلافاصله جلسه تشکیل دادم که ببینیم اشکال به چه ناحیه بر می‌گردد تا مشخص شود اشکال در کدام قسمت گنبد وجود دارد، متخلفان مشخص شود و بعد تحت مدیریت هیاتی خبره و متبحر مرمت، تجدید شود.

وزیر میراث فرهنگی درباره نگرانی یونسکو از مرمت گنبد مسجد شخ لطف الله اصفهان اظهار داشت: قبل از اینکه چنین مسائلی برای یونسکو اهمیت داشته باشد، برای خودمان مهم می‌شود. ما کشور مستقلی هستیم و اهمیت حفظ میراث فرهنگی را درک می‌کنیم. البته یونسکو هم مسوولیت‌هایی دارد که به آن‌ها توجه می‌کنیم.

ضرغامی این پروژه باعث شد که روی کل پروژه‌های مرمتی وزارتخانه که در طول زمان انجام می‌شود، نظارت همه جانبه‌ای شود تا ان‌شاءالله شاهد تکرار این مسائل نباشیم. هیچ توجیحی برایم در اتفاقی که در مرمت گنبد حاج لطف‌الله افتاد قابل قبول نیست و خاطیان مجازات می‌شوند.

کدخبر: 808148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟