بستری ۳۸۵ بیمار جدید کرونا در تهران / هنوز به قله موج هفتم کرونا نرسیده ایم

به گزارش رکنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی در شبانه روز گذشته ۴۸۰۰ نفر به بخش سرپایی مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند. در شبانه روز گذشته ۳۸۵ نفر از بیماران کرونایی جدید در مراکز درمانی و بیمارستان های تهران بستری  شده اند که از این تعداد، حدود ۹۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

به گفته وی مجموع بیماران بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران  ۵۹۲ بیمار است که حدود ۲۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

او گفت: تا به این لحظه بررسی ها نشان می دهند که  نسبت مراجعان سرپایی و بستری بیماران کرونا در تهران در مقایسه با امواج قبلی بیماری کرونا کم تر است.

او افزود: پوشش مطلوب تر واکسیناسیون باعث شده تا میزان بستری و شدت بیماری نسبت به موج های قبلی کاهش یابد. متخصصان معتقدند که  ماهیت بیماری زایی این واریانت کم تر از پیک های قبلی است و این موضوع باید بررسی بیشتری شود.

او گفت: تجربه در کشورهای اروپایی مانند فرانسه و پرتغال و حتی امارات  و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نشان می دهد که این واریانت به سرعت و تصاعدی به پیک رسیده و به سرعت و تصاعدی پایین می آید؛ اما ما نمی توانیم  این الگو را برای ایران در نظر بگیریم. در حال حاضر در این واریانت  هنوز به قله پیک نرسیده ایم.

کدخبر: 805541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟