شناسایی بیش از 4700 بیمار جدید کرونا در ایران / آمار فوتی ها دو رقمی شد

به گزارش رکنا، در شرایطی که در موج هفتم کرونا قرار گرفته ایم، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا در ایران شامل آمار مرگ و میر، تزریق واکسن کرونا و سایر آمار کرونا در کشورمان را تا روز جمعه بیست و چهارم تیر به شرح زیر اعلام کرد:

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴۳۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۸ هزار و ۱۴۴ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۰۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۸۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۲ هزار و ۶۱۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۲۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۷۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۶۷ هزار و ۱۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۴۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

گفتنی است؛ مطابق اعلام متخصصان بهداشتی کشور، بهترین راه برای جلوگیری از افزایش شدید آمارهای کرونایی در موج هفتم کرونا، تزریق عمومی دُز یادآور واکسن کرونا و دریافت دُز اول و دوم واکسن توسط افرادی است که هنوز اقدامی برای واکسیناسیون انجام نداده اند.

کدخبر: 803954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟