دمای هوای تهران 36 درجه می شود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی پنج روز آینده وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک را در نوارشرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل خواهیم داشت. در این مدت در برخی نقاط استان‌های واقع  در غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان ، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روزهای شنبه تا دوشنبه (۲۵ تا ۲۷تیرماه) هفته آینده این وضعیت در مناطق ذکر شده تشدید می‌شود.

وی افزود: شرق دریای عمان در پنج روز آینده و دریای خزر در روز جمعه (۲۴تیرماه)مواج هستند و در سایر مناطق کشور طی پنج روز آینده پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ تیرماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ و روز شنبه (۲۵ تیرماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ تیرماه) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

کدخبر: 803610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟