فهرست مراکز واکسیناسیون کرونا در تهران / چه کسانی باید دز چهارم واکسن کرونا را بزنند؟

به گزارش رکنا به نقل از تجارت نیوز، کرونا در ایران بازهم گسترده شد. این بار با سویه BA5 و BA4 امیکرون. متخصصان هم برای دز یادآور واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارند. اما در شرایط آغاز موج هفتم کرونا، در تهران کجا می‌توان دز چهارم واکسن کرونا و یا دزهای دیگر را دریافت کرد؟

۴ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا

حدود یک ماه از اولین روزی که فوتی‌های کرونا به صفر رسید، می‌گذرد. حالا روز گذشته بار دیگر آمار فوتی‌ها دو رقمی شد و به ۱۰ نفر رسید.

آنطور که وزارت بهداشت اعلام کرد، در ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه، ۲ هزار و ۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد. از سوی دیگر رنگ قرمز بار دیگر به رنگبندی کرونایی در کشور برگشت. حالا چهار شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در یک برنامه تلوزیونی گفت که ورودی بیمارستان‌ها ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. آنطور که حیدری گفت در زیرسویه‌های جدید، هر یک نفر می‌تواند تا ۱۸ نفر را درگیر کند.

مراکز واکسیناسیون کرونا در تهران

وزارت بهداشت هم با توجه به روند صعودی ابتلا به کرونا در روزهای اخیر، پایگاه‌های واکسیناسیون در تهران را اعلام کرد. افراد می‌توانند برای دریافت واکسن کووید ۱۹ و تزریق دز چهارم به این مراکز مراجعه کنند.

۱: کلینیک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

آدرس محل تزریق واکسن کرونا: خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، تقاطع خیابان شهید نظری پلاک ۶۶ کلینیک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران . (شماره تماس: ۶۶۴۸۸۹۷۱)

۲: سوله بعثت (سامانه ۱۳۷)

آدرس: اتوبان بعثت، ضلع شمال غرب پارک بعثت، خیابان بخارایی، نبش خیابان سمیعی. (شماره تماس: ۵۵۱۸۵۲۷۱)

۳. سایت شهید امامی (پایگاه سلامت شماره ۱ ثلاث)

آدرس: میدان راه آهن، ابتدای خیابان شوش، نرسیده به سه راه وحدت اسلامی جنب اورژانس تهران. ( شماره تماس: ۵۵۶۸۵۹۵۲)

۴. سوله بحران الزهرا(ع)

آدرس: خیابان نواب، خیابان بریانک، نرسیده به میدان بریانک، انتهای کوچه محبی. (شماره تماس: ۵۵۷۸۶۰۰۵)

۵. پیراپزشکی (ساختمان دانشکده دندانپزشکی)

آدرس: بلوار کشاورز، خیابان قدس، ساختمان قدیم دانشکده دندانپزشکی.

۶. پایگاه تجمیعی اشراق تهرانپارس

آدرس: تهرانپارس، خیابان جشنواره فرهنگسرای اشراق.

۷. پایگاه تجمیعی کردستان

آدرس: بزرگراه کردستان .

۸. پایگاه بهاران

آدرس: واقع در مرزداران دانشگاه علوم پزشکی ایران.

به جز این مراکز، به طور کلی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت نیز در حال حاضر خدمات واکسیناسیون کرونا ارائه می‌دهند.

چه کسانی باید دز یادآور کرونا بزنند؟

پیش از این علیرضا زالی، فرمانده عملیاتی مقابله با کرونا در تهران گفت: افرادی که ۶ ماه از واکسن کرونای آنها می‌گذرد، برای دریافت دز یادآور اقدام کنند.

او به ایسنا گفت: اگر شش ماه از زمان آخرین واکسن کرونا می‌گذرد، از دز سوم یا چهارم واکسن کووید۱۹ به عنوان دز یادآور نام می‌برند. با توجه به امواج جدید بیماری، شهروندان به ویژه کادر بهداشت و درمان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

در روزهای اخیر برخی از متخصصان نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا و بستری‌های در بیمارستان هشدار دادند.

کدخبر: 802773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟