۹۰ درصد خانواده های معتادان متجاهر، نمی خواهند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند / تلفن همراه مددیاران برای تماس با خانواده ها در اختیار مددجویان است + فیلم
حجم ویدیو: 34.03M | مدت زمان ویدیو: 00:04:38

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه چرا درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در یاورشهر بازدیدشده، پایین است و اینکه چرا معتادان متجاهر ساماندهی شده، اجازه تماس با خانواده‌هایشان را ندارند، گفت: ما با این خانواده ها تماس می‌گیریم و بالای ۸۰ تا۹۰ درصد خانواده ها اصلا نمی خواهند با این افراد صحبت کنند.

وی افزود: آن ها از ما خواهش می کنند این افراد را حتی بیش از یک سال در مراکز یاورشهر نگهداری کنیم. اما این قانون است این افراد بعد از یک سال از این محل خارج شوند. در یک مورد خاص من از خانواده ای خواهش کردم که با مددجو ارتباط بگیرند اما تمام اعضای خانواده از این کار سر باز زدند.

او با اشاره به اینکه تلفن همراه مددیاران در اختیار مددجویان است، گفت: این افرادی که اینجا هستند مجرم معتاد متجاهر هستند که حتما باید یک سال را در این محل سپری کنند که به هر ریسمانی چنگ می‌زنند که از این محل خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه اینجا هتل پنج ستاره نیست، گفت: اگر فرزند ما هم خطایی کند ما به او می گوییم در اتاقت به کارهایت فکر کن.

احمدی صدر در پایان افزود: اگر کسی علائم بیماری داشته باشد، در قرنطینه نگهداری می شود و اگر کسی علائم نداشته باشد ما نمی توانیم به آن ها ماسک زدن را اجباری کنیم چون این افراد در شبانه روز با هم زندگی می کنند. از تمام این افراد تست پی سی آر گرفته شده است و به محض اینکه کسی نشانه هایی از کرونا داشته باشد، در قرنطینه نگهداری می شود. تا زمانی که کرونا رشه کن نشده است ما از این قضیه کوتاهی نخواهیم کرد.

کدخبر: 782857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟