خانم معلم بی خانمان کیش را "شما" خانه دار کردید ! + فیلم  پر از مهربانی
حجم ویدیو: 79.45M | مدت زمان ویدیو: 00:10:52

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر فیلمی از یک خانم معلم در جزیره کیش در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد او با وجود 30 سال سابقه کار در آموزش و پرورش به دلیل این که مجبور به تخلیه منزل اجاره ای خود شده بود، حدود چهار ماه است که در سالن اجتماعات محل تدریس خود یعنی مدرسه «مولوی» زندگی می کند. امروز اما در آستانه «روز معلم»، این آموزگار عزیز با همدلی و نوع دوستی مخاطبان رکنا صابخانه شد.

خانه دار شدن خانم معلم جزیره کیش با همدلی مخاطبان رکنا

فیلم مربوط به خانم معلم جزیره کیش، سه روز قبل یعنی در تاریخ 8 اردیبهشت 1401 در پایگاه خبری رکنا منتشر شد و پس از انتشار این خبر، جمعی از مخاطبان رکنا پای کار آمدند و با انسان دوستی بسیار به ما کمک کردند تا بتوانیم برای این معلم خانه ای تهیه کنیم. اکنون هم خوشبختانه در آستانه «روز معلم»، خانم معلم مدرسه مولوی جزیره کیش توانست به منزل شخصی خود در این جزیره نقل مکان کند.

البته باید به این نکته مهم توجه داشت که ما ایرانیان بخش زیادی از زندگی و تربیت خود را مرهون زحمات معلمان عزیز کشورمان هستیم که متاسفانه بیشتر آنها در وضعیت معیشتی مناسبی زندگی نمی کنند. این در حالی است که نقش معلمان در تربیت فرزندان ایرانی بر هیچ کس پوشیده نیست، ولی متاسفانه در کشور ما کمتر به لزوم رفع نیازهای اولیه معلمان بخصوص در زمینه مسکن توجه شده است.

این بار اما با همدلی و نوع دوستی مخاطبان رکنا، مشکل خانم معلم مدرسه مولوی جزیره کیش حل شد و البته هنوز هم هزاران معلم دیگر از جمله همکاران همین خانم معلم در مدرسه مولوی با معضلات معیشتی بسیاری از جمله مشکل مسکن دست و پنجه نرم می کنند و در شرایط دشوار اقتصادی موجود، حل مشکل آنها صرفا با کمک مردم ممکن نیست، بلکه مسئولان ارشد کشور باید فکری به حال این معلمان کنند.

مدیر مدرسه مولوی: سالی یک بلیت رفت و آمد رایگان به معلمان جزیره کیش بدهید

امروز با همدلی مخاطبان رکنا، خانم معلم مدرسه مولوی خانه دار شد، ولی هنوز هم بسیاری از معلمان جزیره کیش که در مدارس مختلف این جزیره تدریس می کنند، با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند؛ بخصوص که نرخ اجاره خانه و سایر هزینه های زندگی در جزیره کیش بسیار بالاست و عمده معلمان نمی توانند به تنهایی از پس این هزینه ها برآیند.

در همین راستا، مدیر مدرسه مولوی جزیره کیش در گفت و گو با رکنا از حق مسکن بسیار پایین و گرانی قیمت اجاره خانه گلایه کرد و اظهار داشت: متاسفانه حق مسکن کادر آموزشی جزیره کیش بسیار پایین است و در حالی که ما ماهیانه حدود 600 تا 700 هزار تومان حق مسکن دریافت می کنیم، ناچاریم که هر ماه بیش از 800 هزار تومان به عنوان مالیات بپردازیم. یعنی عملا ما مبلغ بیشتری از آنچه را به عنوان حق مسکن می گیریم، به دولت مالیات می دهیم.

وی افزود: امروز بسیاری از اعضای کادر آموزشی جزیره کیش، دغدغه مسکن دارند، زیرا هزینه اجاره خانه در کیش بسیار بالاست و عمده معلمان نمی توانند از پس این هزینه برآیند. حتی در برخی موارد هزینه اجاره یک خانه، از حقوق ماهانه یک معلم بیشتر است و این مساله فشارهای زیادی را به کادر آموزشی جزیره کیش وارد کرده است. این در حالی است که در سال حتی یک بلیت رفت و آمد رایگان به جزیره کیش نیز در اختیار کادر آموزشی این جزیره گذاشته نمی شود.

کمبود شدید معلم در کیش و فشار بالای هزینه ها بر کادر آموزشی

مدیر مدرسه مولوی کیش تاکید کرد: هزینه های بالای زندگی در جزیره کیش باعث می شود که بسیاری از معلمانی که به این جزیره می آیند، نمی توانند مدت زمان زیادی در کیش بمانند و زود از جزیره خارج می شوند. همین مساله باعث شده است که ما در جزیره کیش با کمبود شدید معلم مواجه باشیم و اگر مسئولان می خواهند که کودکان و نوجوانان کیش بدون معلم نمانند، باید راهکاری برای بهبود وضعیت معیشتی کادر آموزشی این جزیره انجام دهند.

این مدیر مدرسه ادامه داد: متاسفانه مزایای حقوقی و امکانات رفاهی و خدماتی که از طرف آموزش و پرورش در اختیار کادر آموزشی جزیره کیش گذاشته می شود، بسیار اندک است. به طور مثال، در حالی که ما سالانه هزینه های زیادی را برای رفت و آمد به جزیره کیش می پردازیم، حتی سالیانه یک بلیت رفت و آمد رایگان به ما داده نمی شود، این در حالی است که حق معلمان کیش است که هر سال حداقل یک بلیت رفت و آمد رایگان داشته باشند. البته شکی نیست که مشکل اصلی کادر آموزشی جزیره کیش، معضل مسکن است و از مسئولان می خواهیم هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه عمده اعضای کادر آموزشی کیش نگرانی های زیادی نبست به آینده معیشتی و شغلی خود دارند و با وجود این که امروز مشکل مسکن یکی از همکاران ما حل شد، اما هنوز معضلات بسیار دیگری پیش پای معلمان و سایر اعضای کادر آموزشی کیش وجود دارد. همچنین هنوز هیچ گونه اقدامی در زمینه افزایش حقوق معلمان جزیره کیش براساس قانون رتبه بندی انجام نشده است و حتی شنیده ایم که ممکن است این افزایش حقوق به مهرماه موکول شود.

در پایان باید توجه داشت که خبرنگاران رکنا هیچ نقشی در خانه دار شدن خانم معلم جزیره کیش نداشتند و این مردم ایران و مخاطبان رکنا بودند که با مهربانی، به این خانم معلم کمک کردند. بنابراین باید از مردمی که با وجود شرایط دشوار اقتصادی کنونی، هنوز نوع دوستی را فراموش نکرده اند و با قلب مهربان و نیت های پاک به این آموزگار عزیز کمک کردند، قدردانی کرد.

البته قطعا مردم ایران نخواهند توانست که به تنهایی مشکلات همه معلمان ایران را حل کنند و این مسئولان ارشد کشور هستند که باید برای حل مشکل تمام معلمان برنامه ریزی کنند؛ زیرا اگر معلمان کشور در شرایط معیشتی مناسبی نباشند و در زندگی خود آرامش نداشته باشند، نمی توانند به‌خوبی به نقش خود در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان ایران عمل کنند و این یعنی صدمه خوردن آموزش، فرهنگ و اخلاق در جامعه ایران.

کدخبر: 776154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری - زهرا علی هاشمی - محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟