درختان منتقل شده در حریم راه آهن مجددا کاشته شده اند/ خبرنگاران بروند و ببینند

چند روزی است خبرهایی مبنی بر قطع و ریشه کن شدن درختان در منطقه 17 تهران دست به دست می شود. شهردار این منطقه نیز گفته بود که برای احداث سه زیرگذر، در خط راه آهن تهران-اهواز، با اخذ مجوز و رعایت استانداردهای لازم، تعدادی از درختان جا به جا شدند.

درختان مجددا در حریم راه آهن کاشته شده اند

به گزارش رکنا، در راستای پیگیری این موضوع، رضا شاعری، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 17 تهران در گفت و گو با رکنا با اشاره به حواشی پیش آمده پیرامون جا به جایی درختان برای احداث زیر گذر در خط راه آهن تهران-اهواز گفت: اساسا درختان باید شبانه به مکان جدید منتقل شوند تا نور به ریشه درخت نتابد. در عکس های منتشر شده مشاهده کردید که همکاران ما ریشه درختان را در گونی پیچیده بودند، تا ریشه آسیب نبیند. 

وی افزود: از آنجایی که گاهی ریشه درختان تا ۳۰ الی ۵۰ متر نیز می رسد، وقتی از زمین جدا می شوند باید شاخه های درخت، هرسِ سنگین شوند تا ریشه توان حفظ بن درخت را داشته باشد. این یعنی لازم است ریشه و شاخه ها به اندازه یکدیگر باشند.

شاعری در ادامه افزود: همچنین پیش از جابه جایی درختان، معمولا شاخه های خشک و مازاد حذف می شوند یا به اصطلاح باید هرس سبک انجام شود. در اینجا درختان توت هر قدر هرس شوند مشکلی برای درخت رخ نمی دهد.

وی در پاسخ به اینکه چرا درختان در فصل بهار جا به جا شدند، گفت: سبزینگی برخی درختان در اسفند ماه قدری زودتر انجام می شود؛ اما برخی درختان، مثل زبان گنجشک، ‌اقاقیا و‌ چنار دیرتر سبز می شوند. امسال هوا قدری زودتر گرم شد و طبعا برخی درختان زودتر سبز شدند و شکوفه دادند. 

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 17 در پایان با اشاره به اینکه درختان هم اکنون در همان حریم راه آهن تهران-اهواز مجددا کاشته شده اند گفت: هر خبرنگاری بخواهد می تواند از مجموعه راه آهن مجوز لازم را کسب و برای بازدید به آن محل مراجعه کند. شهرداری منطقه 17 تهران نیز جهت بازدید از محل کاشت درختان آماده همکاری است.

درختان منطقه 17 - 1

درختان منطقه 17 - 2

درختان منطقه 17 - 3

درختان منطقه 17 - 4

درختان منطقه 17 - 5

کدخبر: 773114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟