ایران و آمریکا هر دو قرمز کرونایی، آنجا وضعیت محدودیت ها چگونه است؟

امیکرون یکی از جدیدترین سویه های کروناست. شیوع گسترده امیکرون منجر به بروز موج ششم کرونا در ایران شده است. امیکرون شدت سرایت پذیری بسیار بیشتری از سویه های قبلی کرونا دارد. البته بیماری زایی امیکرون نسبت به سویه های قبلی کرونا خفیف تر است. امیکرون برای نخستین بار در کشور بوتسوانا در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با افزایش ابتلا به کرونا آنهم سویه امیکرون در دو کشور آمریکا و ایران در موقعیت قرمز قرار دارد. اعتراضی که در ایران به نوع مدیریت شهری کرونا وجود دارد توجه را به این نکته جلب کرده است که در کشور آمریکا مدیریت موقعیت قرمز کرونایی با درگیری جامعه با سویه امیکرون چگونه است.

براساسا اطلاعات از نحوه مدیریت در آمریکا ، محدودیت ها محلی در این کشور برقرار است. هر شهر و هر ایالت مستقل تصمیم گیری می کنند و سیستم ملی ای برای قرنطینه وجود ندارد.

خبری از قرنطینه شهری نیست ولی ماسک زدن تقریبا در همه جا اجباری است و تقریبا همه رعایت می کنند.

در محیط های سر بسته اجتماعات غیر ضروری برگزار نمی شود. مشاغل تقریبا همه باز هستند ولی با ظرفیت پایین تر کار می کنند . تمام  مشاغلی  که می توانند دورکاری کنند همچنان به دورکاری ادامه می دهند.

در آمریکا هم بیشتر موارد بستری بیمارستانی مربوط به جمعیت واکسن نزده و کودکانی است  که واکسن مهار کننده ای تاکنون برای رده سنی آنها تولید نشده است.  البته فایزر دیروز اعلام کرد که واکسن برای بچه های زیر ۵ سال ساخته و تقاضای استفاده از آن را به سازمان دارو و غذای آمریکا فرستاده است.

و نکته مهم اینکه، بیشتر از اینکه دولت‌های محلی به فکر کنترل شهری و محیطی باشند؛ خود مردم محدودیت ها را رعایت می کنند. البته در اخبار گردش اطلاعات به روز در مورد کرونا زیاد است و خبررسانی از منابع پزشکی کشور دایما صورت می گیرد.

کدخبر: 769301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟