واکسیناسیون ورشکستگی هتلداران را ترمیم کرد / 40 درصد هتل های کشور پر است

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران خسارت مالی گردشگری کشور در دوران کرونا را «۳۲ هزار میلیارد تومان» اعلام کرد و گفت که ۴۴ هزار نفر از افراد فعال در این بخش بیکار شده‌اند. معاونت گردشگری این وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته است که بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان زیان مالی فقط به مراکز اقامتی وارد شده است و بیش از ۲۱ هزار نفر در این بخش بیکار شده‌اند. اما حال می خواهیم بدانی بعد از انجام واکسیناسیون حداکثری تغییری در وضعیت گردشگری و میزان استفاده از هتل ها و اقامتگاه های ایران رخ داده است یا خیر...

میزان اشغال هتل های ایران در دوران اوایل کرونا زیر 5 درصد بود

به گزارش رکنا، جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، در رابطه با وضعیت اشغال هتل های ایران گفت: از زمانی که واکسن ها تزریق شده وضعیت هتل ها خیلی بهتر شده است. نسبت به پیک های قبل اوضاع خیلی بهتر شده ، در پیک های قبل، میانگین ضریب اشغال کشوری هتل های کشور به زیر 5 درصد هم رسید، منتهی از مهر ماه به بعد که واکسیناسیون حداکثری صورت گرفته است، خوشبختانه وضعیت اشغال خیلی بهتر شده است.

میانگین ضریب اشغال کشوری در هتل ها تا آذر ؛ 40 درصد

وی با تاکید بر اینکه بعد از تزریق واکسن و انجام واکسیناسیون حداکثری وضعیت خیلی بهتر شده است، بیان کرد: اکنون میانگین ضریب اشغال کشوری در هتل ها تا آذر ماه به 40 درصد هم رسیده است. اما از دی ماه به بعد به دلیل شرایط آب و هوایی کمتر شده است. این روند نزولی صرفا به دلیل شرایط آب و هوایی است و امیکرون هنوز تاثیری نذاشته است. پیش بینی ما برای چند ماه آینده و در عید این است که به شرط اینکه امیکرون فراگیر نشود وضعیت خیلی بهتر شود.

حمزه زاده با بیان اینکه اکثرا مسافران داخلی هتل هایمان را اشغال کرده اند، گفت: مسافران خارجی هم اخیرا کم و بیش از هتل های ما استفاده می کنند اما تعدادشان خیلی کم است و به درصد نمی رسد و مثلا به صورت پراکنده یک گروهی 10 نفره،  از فرانسه یا روسیه و هلند و... به ایران بیایند و از هتل استفاده کنند.

وی ادامه داد: اینکه استقبال خارجی ها از هتل های ایرانی کم است یکی به دلیل کرونا است و دیگری به خاطر اینکه مسافرانی که از کشور های اروپایی می آیند و قصد سفر و گردش دور دنیا را دارند ، معمولا از 6 ماه قبل برنامه ریزی می کنند و زمان می برد که بخواهند به ایران برسند.

وی در مورد وضعیت هتل های قشم و کیش گفت: وضعیت در آنجا نیز خوب است و اکثرا گردشگر های داخلی در قشم و کیش هستند.

کدخبر: 765426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟