داروی جدید دیابت ؛ روی خط تولید + فیلم
حجم ویدیو: 3.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43

 این دارو ترکیبی از سه داروی موثر در کنترل دیابت است و با مصرف آن دیگر نیاز نیست بیماران چندین قرص مختلف را در روز مصرف کنند.

به گزارش رکنا، خانم دکتر سولماز سید موسوی مدیر علمی واحد دیابت داروسازی عبیدی می‌گوید: دارو‌های دیابت باید روزانه مصرف شود و جزو دارو‌های راهبردی محسوب می‌شوند، ازطرفی دیابت یک بیماری پیشرونده است و با پیشرفت بیماری تعداد دارو‌های دریافتی فرد مبتلا افزایش می‌یابد برای همین به کارگیری دارو‌های ترکیبی باعث کاهش تعداد قرص‌های مصرفی در روز می‌شود.

تازه‌ترین دستاورد‌های صنعت داروسازی در جهان

دارو‌های ترکیبی جزو تازه‌ترین دستاورد‌های صنعت داروسازی در جهان محسوب می‌شوند، این داروی جدید هم به فاصله اندکی بعد از اینکه توسط شرکت‌های خارجی در جهان ثبت شده، بدست متخصصان ایرانی در داخل کشور ما به تولید رسیده است.

سید امیر رضویان مدیرعامل داروسازی عبیدی در حاشیه افتتاح خط تولید این دارو گفت: «گلوتریو»، داروی ترکیبی سه گانه است که موجب می‌شود با کمترین تعداد قرص مصرفی، قند خون مبتلایان به دیابت بخوبی کنترل شود، این دارو به تولید انبوه رسیده است و از امروز در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع می‌شود تا در دسترس بیماران قرار گیرد. " گلوتریو " علاوه بر کاهش قند خون دارای مزایای قلبی و عروقی برای بیماران مبتلا به دیابت است، امپاگلیفلوزین موجود در این ترکیب می‌تواند منجر به کاهش وزن در افراد مبتلا به دیابت شود همچنین بروز اُفت قند خون (هایپوگلایسمی) و عوارض گوارشی ناشی از مصرف متفورمین با این دارو کاهش می‌یابد.

با تولید این دارو در داخل کشور هزینه‌های بیماران دیابتی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و کمک می‌کند تا دچار عوارض قلبی عروقی نشوند.

صدا و سیما

کدخبر: 752857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟