روان جامعه آرام نیست اما نمی توانیم روانشناسی را بیمه کنیم، وضعیت اقتصادی دولت مناسب نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دریافت خدمات روانشناسی برای خانواده ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه امری رایج است و روانشناس برای سلامت روان خانواده ها به عنوان پزشک خانواده به کار گرفته می شود. اما متاسفانه در کشور ما نه تنها بحث سلامت روان دغدغه اصلی خانواده ها نیست بلکه به هیچ عنوان در اولویت های ده گانه خانواده ها نیز به دلیل هزینه بالایی که از نظر مردم دارد، قرار ندارد.

 یکی از راهکارهایی که برای افزایش میل مردم به مراجعه به روانشناس و روانکاو ارائه شده بحث بیمه روانشناسی است که در این زمینه نباید تنها نظام روان شناسی را مسئول بدانیم و باید دولت، مجلس شورای اسلامی و حتی بیمه نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

روان جامعه آرام نیست ولی نمی توانیم بیمه مشاوره تعیین کنیم

همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که سلامت روان جامعه وضعیت خوبی ندارد حال آیا می توان بحث بیمه روان درمانی را به نتیجه رساند گفت: بیمه روانشناسی یا بیمه مشاوره برای مردم با شرایط موجود کرونا و اوضاع اقتصادی دولت شدنی نیست کمااینکه مشکلات روانی در جامعه خیلی بیشتر شده است و ما نمی توانیم آن را انکار کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعید می دانم که بیمه روان درمانی اجرایی شود چراکه این کار نیاز به بودجه دارد و در شرایط فعلی کشور نمی توان کاری در این زمینه کرد.

وضعیت اقتصادی دولت مناسب نیست

او ادامه داد: وضعیت اقتصادی دولت در حال حاضر به هیچ عنوان مناسب نیست و نمی تواند کاری اضافه، علاوه بر وظایف خود انجام دهد.

سامه یح نجف آبادی در پایان با بیان اینکه  مشاهدات ما حاکی از آن است که مردم عصبانی هستند و خشونت در بین آنها افزایش داشته است خاطر نشان کرد:  فلذا امیدواریم دولت به شرایط اقتصادی مناسب برسد تا مسئله روانشناسی و روان درمانی را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد.

کدخبر: 746860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟