پاکبان ها در سرما بدون لباس گرم می لرزند / برخورد با پیمانکاران متخلف شهرداری + فیلم
حجم ویدیو: 8.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:12

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان برای عده ای یادآور برگ ریزان درختان، باران و برف است اما بدون شک برای پاکبان ها این فصل ها یادآور نفوذ سرما شبانگاهی، زیر لباس هایشان است. بنابراین بحث پوشاک پاکبان ها بسیار امر مهمی است چراکه این عزیزان در شرایط سختی کار می کنند و داشتن پوشش مناسب برای آنها لازم است.

شب گذشته ساعت 23 بود که در خیابان شریعتی پایین تر از حسینیه ارشاد پاکبانی خود را بغل کرده و در سرما می لرزید که وقتی از او پرسیدیم که  آیا شهرداری به شما لباس گرم نمی دهد مدعی شد: چکمه، دستکش و بادگیر به ما داده اند اما خبری از کاپشن نیست و من سردم شده بود که گوشه خیابان چند دقیقه ای نشستم تا شاید کمی گرم شوم. همین موضوع باعث شد تا سراغ مسئولین شهری برویم.

مسعود عابدی مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند درباره این مسئله که آیا پوشاک گرم به پاکبان ها داده می شود گفت: پیمانکاران وقتی با مناطق قرارداد می بندند، دائم مورد ارزیابی قرار می گیرند که وضعیت پوشاک پاکبان ها یکی از مصادیق ارزیابی بوده و مورد توجه ما است.

او افزود: پاکبانان عزیز ما سهمیه پوشاک فصلی مناسب برای 6 ماه نخست سال و 6 ماه دوم سال دارند که در 6 ماه دوم کاپشن، کلاه، دستکش، چکمه و جوراب گرم برای پاکبانان لحاظ شده و به آنها تحویل داده می شود. 

عابدی با بیان اینکه ما هیچ پاکبانی نداریم که لباس گرم نداشته باشد تصریح کرد: احتمالا هستند کسانی که برای راحت کار کردن از آن لباس ها استفاده نکنند اما اینکه بسته پوشاک را تحویل نگرفته باشد یعنی پیمانکار تخلف کرده است و اگر موردی دیده شود باید به ما گزارش داده شود.

مسعود عابدی مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند در پایان خاطر نشان کرد: ما بازدید های سرزده شبانه داریم که اگر پوشاک تحویل پاکبان ها نشده باشد حتما در صورت وضعیت پیمانکار لحاظ خواهد شد و این گونه مسائل که به سلامت و رفاه پاکبانان زحمتکش ما مربوط می‌شود خط قرمز شهرداری تهران است و قطعا با پیمانکار متخلف برخورد خواهیم کرد.

کدخبر: 738669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟