زاکانی: اتوبوسرانی را به روزهای اوج بر می گردانیم + فیلم
حجم ویدیو: 42.81M | مدت زمان ویدیو: 00:05:52

به گزارش خبرنگار شهری رکنا، صبح امروز آیین رونمایی از ورود 110 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران  با حضور شهردار پایتخت برگزار شد. در مراسم امروز علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به همراه جمعی از مدیران شهری و مسئولان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و پلیس راهور پایتخت حاضر بودند

علیرضا زاکانی در مراسم آیین  رونمایی از ۱۱۰  دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل  عمومی تهران در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که امروز مشهود است اراده دولت برای بالا بردن سطح خدمت در کشور به صورت مستقیم از طریق عناصر خود و به صورت غیر مستقیم به واسطه شهرداری ها است. عقب افتادگی ها که در گذشته به ویژه در حمل و نقل عمومی رخ داده است حتما جبران خواهند کرد. آنچه که امروز اتفاق افتاد یک کار بزرگ بود چراکه در گذشته در تهران 5500 اتوبوس در تهران به شهروندان عزیزمان خدمت می کردند اما امروز با یک فرسودگی شدید و سنگینی در بخش حمل و نقل عمومی مواجه هستیم که خواسته به آن اتوبوس حدودی 2200 دستگاه اتوبوس در 210 خط اتوبوسرانی در حال خدمت رسانی است.

او ادامه داد: ما یکسری مقدماتی را فراهم کردیم تا شرایط حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کند که نخستین کار خرید 175 اتوبوس در یک ماه و نیم قبل است که قرار آن امضا و بودجه لازم تامین شد که امروز شاهد رونمایی از 110 اتوبوس هستید که وارد خطوط می شود و 65 دستگاه دیگر هفته های آینده وارد خطوط خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه این اتوبوس های به جانبازان و معلولان نیز خدمت رسانی می کند اظهار کرد: دولت بنا شد که ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس با تهاتر نفت وارد کشور شود که سهم تهران هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس است. و از طریق توافق صورت گرفته هزینه های تامین خواهد شد. همچنین 700 اتوبوس از مدار خارج شده به دلیل مشکل در مخازن گاز وجود دارد که مجوزهای لازم را اخذ کرده ایم تا شهرداری به رانندگان کمک کند و این مخازن مستقر شود و 300 دستگاه فقط از طریق تامین مخازن وارد چرخه می شوند و 400 دستگاه نیز نیاز به بازسازی دارند که در تامین اعتباری 2000 دستگاهی که وزیر کشور دستور دادند این 400 دستگاه نیز می گنجد.

شهردار تهران تاکید کرد: ما در حال حرکت به سمتی هستیم که دوباره شاهد روزهای اوج اتوبوسرانی در تهران با حدود 5500 دستگاه اتوبوس باشیم. در کنار آن باید مسیر ثانویه‌ای طی کنیم و آن به کارگیری اتوبوس برقی و تبدیل اتوبوس‌های دیزلی و گازی به برقی است. در این بخش نیز برای ۵۰ دستگاه با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده و باید با همکاری با برخی دستگاهها بتوانیم ادامه مسیر را  برای بکارگیری اتوبوس‌های برقی داشته‌ باشیم چراکه برای کاهش آلودگی هوا باید تغییر ریل به سمت مصرف عمومی در حوزه برق داشته باشیم. این طلیعه راه  است و تلاش‌ها در این مسیر امکانی برای افق های جدید فراهم می‌کند.

زاکانی افزود: مذاکره با ۱۶ شرکت فعال در بخش خصوصی صورت گرفته تا امکان میدان دادن به آنها فراهم را کنیم و در یک شرایط منطقی، با تعییر شرایط و دلگرمی بیشتری با ما همکاری کنند. وجه همت شورای شهر و مدیریت شهری این است که گام به گام با ایجاد تسهیلات رضایتمندی و بهره‌مندی مردم  از حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم. نسبت به حمل و نقل عمومی خودمان را متعهد می‌دانیم و تلاش این است که با توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه اتوبوس این خدمت را استمرار بخشیم. 

شهردار تهران در انتهای صحبت هایش خاطرنشان کرد: باید با شروع و همتی که در مدیریت شهری و عنایتی که دولت خدمتگزار با بر عهده گرفتن مسئولیت‌های خود انجام می دهد، کسری‌ها و مافات گذشته با همت همگان و حضور جدی در این عرصه فراهم شود. امیدواریم به سرعت روزهای پرافتخار اتوبوسرانی  را احیا کنیم و درجهت مسیر برقی کردن اتوبوس‌ها و ایجاد تسهیلات بیشتر برای مردم حرکت کنیم.

6

2

 

3

4

7

کدخبر: 738264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟