تقویت حوزه های مشاوره در خانه های سلامت / برنامه مدیریت شهری برای نشاط و شادابی اجتماعی + فیلم
حجم ویدیو: 19.92M | مدت زمان ویدیو: 00:02:42

طبق اخبار منتشر شده شیوع اختلالات روانی در کشور بر اساس پیمایش‌های ملی نزدیک 24 درصد است و بالاترین اختلال روانپزشکی در کشور اختلال افسردگی است و پس از آن اختلالات اضطرابی در رتبه بعد قرار دارد. اختلالات افسردگی به تنهایی 12.7 درصد و اختلالات اضطرابی حدود 15 درصد است.

از هر 4 نفر 1 نفر نیازمند دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره است. میزان مراجعه مردم به روان شناس نسبت به قبل از شیوع کرونا 2 برابر شده است.  فلذا در حال حاضر مسئولان کشور باید توجه ویژه ای به موضوع سلامت روان مردم داشته باشند. باید یکسری قوانین برای ابعاد روان شناسی کشور به وجود آید.

نرگس معدنی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره این مسئله که با توجه به آمارهای منتشر شده مبنی بر افزایش اختلالات روانی چه برنامه ای برای کاهش افسردگی و افزایش شادی در بین مردم تهران دارید به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: شرایط کرونایی جامعه باعث این مسئله شده است که نه تنها در ایران بلکه در جهان استرس و افسردگی افزایش پیدا کند. بیماری کرونا سلامت روانی و جسمی کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده و جامعه ما نیز به عنوان بخشی از جامعه جهانی تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

او افزود: قطعا یکی از رویکردهای مهم ما نیز در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی موضوع افزایش نشاط و شادابی در بین مردم است و انشالله با بازگشایی مراکز بعد از واکسیناسیون سراسری به این اتفاق بیشتر توجه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امید ما این است که با برنامه های منظم و دقیق بتوانیم برای دوران پسا کرونا به ویژه شاداب سازی جامعه اقدامات خوبی را با مشارکت شهرداری داشته باشیم. همچنین بحث تقویت حوزه های مشاوره نیز موضوعی است که ما برای خانه های سلامت خود در نظر گرفته ایم.

معدنی پور در پاسخ به این سوال که به صورت مصداقی چه اقداماتی را در دست اجرایی شدن دارید اذعان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی یکی از موضوعاتی که در حوزه اجتماعی در حال بررسی است موضوع کاهش افسردگی، اضطراب و نگرانی هایی است که به واسطه مصیبت های کرونا گریبانگیر جامعه و خانواده های ما شده است و قاعدتا این مسئله عاملی است برای افسردگی کنونی جامعه ما است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در پایان تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی به صورت ویژه در جهت کاهش افسردگی کار می‌کند و طرح هایی را در دست بررسی دارد که انشالله بعد از مستقر شدن کامل معاونت اجتماعی با تعامل و همکاری آنها این طرح ها را اجرایی خواهیم کرد.

کدخبر: 729250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟