لایروبی گلوگاه های سیل خیر تهران + فیلم
حجم ویدیو: 14.17M | مدت زمان ویدیو: 00:01:55

لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهم ترین مسایلی است که  هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش دهد؛ گرچه لایروبی همه رودخانه‌ها لازم نیست اما کاری ضروری است. لایروبی فقط برای این است تا قدرت تخلیه را در مصب رودخانه‌ها افزایش دهد، اثرگذار است. فلذا لایروبی مهم است و باید انجام شود.

سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره این مسئله که برای لایروبی رودهای تهران چه برنامه هایی دارید اذعان کرد: ما در 6 ماه دوم سال با بحث بارش های طبیعی اسمانی روبرو هستیم که طبیعتا تاکنون گلوگاه های سیلابی تهران مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته اند که اگر به امید خدا بارندگی رخ داد مشکلاتی در سطح شهر رخ ندهد و امروز نیز بتوانیم با یک هزینه مختصر مشکلات را رفع کنیم.

او ادامه داد: تاکنون پیشرفت فیزیکی لایروبی این گلوگاه ها 80 تا 90 درصد بوده است که این 10 تا 20 درصد باقی مانده نیز انشالله به زودی توسط هماهنگی بین شهرداری و پیمانکاران حل خواهد شد تا جلوی مشکلات و آب گرفتگی‌هایی که ممکن است برای مردم خسارت هایی به بار بیاورد گرفته شود.

سید محمد آقامیری در پاسخ به این سوال که آیا فقط ابلاغ اقدامات شما به شهرداری باقی مانده است گفت: برنامه ریزی، بررسی  و آسیب شناسی های لازم برای این گلوگاه ها صورت گرفته است. این گلوگاه‌ها درمنطقه دو هستند که یکی مربوط به چهار راه آریافر بوده و دیگری نیز مربوط به بازارچه گیشا است که این دو در اولویت اولیه ما هستند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما چند اولویت میان مدت نیز داریم که یکی از آن ها تونل سمت میدان آزادی است که آب جمع شده آن به رودخانه کرج می‌ریزد و تقریبا تا کنون 69 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در یک سال آینده مشکل آن به صورت کامل حل می‌شود.

کدخبر: 724665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟