پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به رئیس جمهور  آذربایجان/ به یاوه گویی پاسخ نمی دهیم /  آدم بزرگ به فحاشی بچه جواب نمی دهد + فیلم
حجم ویدیو: 7.71M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

تنش میان ایران و آذربایجان روز به روز در حال افزایش است. چندی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزاری رزمایش های نظامی گسترده ای را در مرز با آذربایجان آغاز کرد. بخشی از لشکر ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم مرز شمال غربی شد. در زمان برگزاری رزمایش، از طرف آذربایجان به سوی یک بالگرد ایرانی تیراندازی کرده است. در شبکه های اجتماعی فورا درخواست هایی برای دادن پاسخ تند منتشر شد.

به گزارش خبرنگار رکنا، الهام علی‌اف در اظهاراتی مداخله جویانه با ابراز تعجب از برگزاری رزمایش نظامی ایران در نزدیک رود ارس (مرز دو کشور) پس از بازرسی از کامیونهای ایرانی که وارد خاک این کشور می‌شدند گفت: این یک اتفاق بسیار شگفت آور است زیرا چنین اقدامی در دوران ۳۰ ساله استقلال آذربایجان رخ نداده بود. البته هر کشوری می‌تواند هر رزمایش نظامی را که می‌خواهد در خاک خود انجام دهد. این حق حاکمیت اوست. اما سوال اینجاست که چرا اکنون و چرا در مرز ما؟ این سوالات را نه من بلکه جامعه آذربایجان می‌پرسند. آذربایجانی‌های سراسر جهان آن را می پرسند.

علی‌اف با اتهام زنی به کشورمان گفت: اولین بار نیست کامیون های ایران به طور غیرقانونی به منطقه قره باغ می روند؛ این اتفاق در دوره اشغال نیز بارها رخ داده بود. ما از مجاری مختلف نارضایتی خود را به طرف ایرانی ابراز کردیم اما این روند ادامه یافته است. پس از پایان جنگ نیز دالان لاچین مقابل چشم ما قرار دارد و فاصله موقعیتهای نظامی ما تا جاده منتهی به خانکندی شاید ۵-۶ متر است. ما دارای امکانات فنی کافی در امتداد کریدور لاچین و همچنین در اطراف شوشا و سایر مناطق هستیم. همچنین ما از طریق دوربین، ماهواره و پهپاد منطقه را تحت کنترل داشته و ورود کامیونهای ایرانی به آنجا را ثبت کرده‌ایم. به همین دلیل در ماه جولای به کارکنان دفتر ریاست جمهوری دستور دادم که با سفیر ایران در آذربایجان صحبت کنند چرا که تمایل داشتیم این موضوع به صورت دوستانه حل و روند مذکور متوقف شود.

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، روز شنبه، سوم مهر ماه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، در واکنش به یاوه گویی های نماینده مجلس کشور جمهوری آذربایجان گفت: این فرد سخنانی را به زبان آورد که بیشتر به سخنان دشمان اسلام و مسلمین شباهت داشت که با واکنش بسیار خوب امام جمعه تبریز و اردبیل همراه بود که حتی آنها به خود جرات دادند تا آقای عاملی را تهدید کنند.

وی تاکید کرد: این یاوه گویان بدانند که هرگز موفق به ایجاد اختلاف در بین مسلمانان نخواهند شد و ما از آقای الهام علی اف، رئیس جمهور این کشور می‌خواهیم جلوی کسانی را که قصد اختلاف افکنی در بین مسلمانان را دارند، گرفته و یاوه گویان را در جای خود بنشاند.

وی ادامه داد: آقای علی اف، ما منتظر اعلام نظر شما هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد بین مسلمانان اختلاف ایجاد شود؛ دشمن مشترک همه ما آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی است و ما هرگز در شناخت دشمنان خود دچار اشتباه نخواهیم شد و همانطور که بساط دشمنان از افغانستان برچیده شد، مطمئن هستیم زیر سایه وحدت مسلمانان بساط رژیم جعلی صهیونسیتی نیز برچیده خواهد شد و شمارش معکوس این برچیده شدن آغاز شده است

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی براینکه یک سری از مسئولین کشورهای خارجی مانند الهام علی‌اف یاوه گویی‌هایی درباره ایران کرده اند حال پاسخ شما به آنها چیست گفت: خود شما می‌گویید یاوه گویی پس آدم عاقل و بزرگ که نباید به یاوه پاسخ بدهد.

او ادامه داد: آدم بزرگ وقتی یک بچه فحشی به او می‌دهد باید به آن محل بگذارد یا دستی سر او بکشد؟ باید دستی سر او بکشد.

سردار فدوی در پاسخ به این سوال که سپاه پاسخ الهام علی‌اف را نخواهد داد تاکید کرد: اصلا ولش کنید. مشخصه خبرنگار آگاهی است و این سوال‌ها اصلا معنا ندارد و ما نباید به یاوه گویی ها پاسخ بدهیم.

کدخبر: 724607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟