انعقاد دو قرارداد برای ورود ۷۳۵ واگن به مترو تهران/  ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی فرسوده است + فیلم
حجم ویدیو: 32.95M | مدت زمان ویدیو: 00:04:29

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،سیستم حمل و نقل عمومی تهران در آستانه فروپاشی است.ناوگان اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی در حمل و نقل عمومی عملا فرسوده و به سمت از کار افتادگی رفته است. کمبود تجهیزات و افزایش استهلاک و عدم اورهال و تعمیرات اساسی به موقع در تجهیزات ناوگان‌های حمل و نقل عمومی  باعث شده تا نارضایتی بین مردم زیاد شود. حال کرونا نیز زخم آنها را بازتر کرده است. چرا که جدا از فرسودگی و کمبود واگن‌ مترو و اتوبوس در حمل و نقل عمومی، جان آنها نیز به خطرافتاده و موجب افزایش استرس و اضطراب بین مردم شده است.

 امید این است که در این دوره با یکدست شدن دولت، مجلس، و شورای اسلامی شهر، نوسازی وتوسعه سیستم حمل و نقل عمومی در شهر و مسیر بین شهری تسریع شود. که در خصوص همین مسئله با یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم.

در تهران با یک عقب ماندگی انباشته شده مواجه هستیم

سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که حمل و نقل عمومی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و به دلیل کمبود واگن‌ و وسیله نقلیه جان مردم به دلیل کرونا در خطر است مطرح کرد:  متاسفانه وضع حمل و نقل عمومی در تهران خوب نیست. ما با یک عقب ماندگی انباشته شده مواجه هستیم که کسری‌ها و مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است.

او افزود: حال اگر بخواهم به طور مشخص درباره حمل و نقل عمومی صحبت کنم. در بحث مترو امروز بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای خط ۶ و خط ۷ انجام شده است و باید سریعا پشتیبانی‌های مالی صورت بگیرد تا این ایستگاه‌ها در خدمت مردم قرار بگیرد.

تشکری در ادامه با بیان اینکه امروز در مترو با مشکل کسری واگن و فرسودگی مواجه هستیم تاکید کرد: باید در بازسازی، تعمیر و همچنین خرید واگن‌های جدید اقدام کنیم که در حال حاضر شورای ششم به صورت جدی پیگیر این مسئله است.

این عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال دو قرار داد در حوزه تجهیز حمل و نقل شهری مترو به تعداد ۱۰۵ دستگاه و دیگری ۶۳۰ دستگاه واگن با کمک دولت و شهرداری منعقد خواهد شد و  در سال‌های پیش رو این واگن‌ها وارد حمل و نقل عمومی می‌شوند. 

نوسازی اتوبوس های شرکت واحد و اتوبوس های بخش خصوصی در دستور کار شورا و شهرداری

تشکری در پاسخ به این سوال که در حوزه‌های دیگر حمل و نقل شهری چه مشکلاتی وجود دارد تاکید کرد: در بخش اتوبوسرانی نیز شاهد وضعیت مشابه با مترو هستیم که به صورت جدی بعد از تشکیل کمیسیون عمران سعی خواهیم کرد تا موضوع بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های شرکت واحد و اتوبوس های بخش خصوصی را در دست بگیریم و با فوریت به سرانجام رسیده و وارد شبکه خدمات دهی در شهر تهران شوند.

او افزود: بخش تاکسیرانی نیز مشابه با مترو و اتوبوسرانی است اما متفاوت تر از دو بخش دیگر است. چرا که شهرداری در بخش مترو و اتوبوس مسئول سرمایه گذاری است اما در این بخش نوسازی را فقط شهرداری دنبال می‌کند که همین مسئله باعث شده است تا ما شاهد فرسودگی ۵۰ درصدی تاکسیرانی باشیم.

ناامیدی مردم از حکمرانی شهری

سید جعفر تشکری هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حمل و نقل عمومی در شورای اسلامی شهر پنجم به حاشیه رفته و همین مسئله مردم را از حکمرانی شهری ناامید کرده بود حال آیا شما قول می‌دهید در یک مدت زمان معین تغیرات بزرگ را رقم بزنید اظهار کرد: ما زمانی که مدیر اجرایی در شهرداری بودیم سعی مان بر این بود که بجای قول دادن و به آینده موکول کردن درخواست‌ها از عملکردمان دفاع کنیم. حالا نیز به عنوان عضو شورای شهر تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا منابع لازم برای این کار تامین شود.

کدخبر: 714767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟