توزیع رایگان اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری برای مبتلایان به کرونا

اکسیژن / کمبود اکسیژن ساز از مشکلات این روزهای درمان مبتلایان به کرونا است . تامین اکسیژن این بیماران از دغدغه های کادردرمان است . حال خبر رسیده است که اکسیژن ساز 600 لیتری برای مبتلایان به کرونا به صورت رایگان مهیا شده است .

در حال حاضر با توجه به پیک پنجم کرونا و سویه دلتا بسیاری از هموطنان درگیر بیماری کرونا در روند درمان خود نیازمند دستگاه‌های اکسیژن ساز هستند؛ لذا تامین این دستگاه‌ها بسیار ضروری و حائز اهمیت محسوب می‌شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: بنابراین هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، طی دو روز اخیر یعنی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ با توجه به افزایش تعداد بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و اعلام مراکز درمانی به کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز،  اقدام به توزیع رایگان ۲۴ عدد دستگاه اکسیژن ساز کانتینری و ثابت کرده که از این تعداد ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز کانتینری و به عبارتی قابل حمل و ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز ثابت بوده‌اند. دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی ظرفیت بالایی داشته و برای کار شبانه روزی و پیوسته در درمان بیماران در نظر گرفته شده‌اند.

همچنین هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از ابتدای سال جاری تعداد ٣٠ دستگاه اکسیژن ساز ثابت، ٩۴ دستگاه اکسیژن ساز کانتینری و تعداد ٢۵ دستگاه مخزن اکسیژن برای مراکز درمانی سراسر کشور بر اساس نیازسنجی و حواله توزیع معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت رایگان توزیع کرده است.

کماکان توزیع دستگاه‌های اکسیژن ساز ادامه خواهد، داشت و طی روزهای آینده‌ نیز با قدرت بیشتری افزایش می‌یابد.

 

کدخبر: 713385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟