شرایط اهدای خون برای دریافت کنندگان واکسن کرونا
حجم ویدیو: 12.64M | مدت زمان ویدیو: 00:04:10

اهدای خون در کشورمان نسبت به سایر کشورهای منطقه در وضعیت خوبی قرار دارد. امروز شنبه 9 مرداد ماه روز اهدای خون است. با توجه به تلاقی زمان واکسیناسیون کرونا و اهدای خون سعید محمدی گفته است: واکسن کرونا پس از پایان علائم منع اهدای خون برای فرد واکسیناسیون شده ایجاد نمی کند.

سعید محمدی، معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون کشور در گفت وگو با خبرنگار رکنا اعلام کرد:

با شیوع کرونا شاهد افت اهدای خون در دنیا بودیم اما با  توجه به اقدامات انجام شده و رفع نگرانی ها برای اهداکنندگان خوشبختانه در سال 99 فقط شاهد 8 درصد افت اهدای خون  در کشور بودیم.

وی افزود:با آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور این سوال به وجود می آید که افراد واکسیناسون شده برای اهدای خون منعی دارند یا خیر؟ درپاسخ به این سوال باید گفت، حالا که تکیلف واکسن های کرونا مشخص شده و با توجه به اینکه هر کدام از واکسن ها طبق یک مکانیسم خاص تولید شده است به غیر از واکسن آستارازانکا و اسپوتنیک که 4 هفته برای فرد واکسیناسون شده منع اهدای خون ایجاد می کند مابقی واکسن ها به تعداد رزوهایی که فرد دارای عوارض است منع اهدا وجود دارد و سپس می تواند خون اهدا کند.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون کشور درباره واکسن واکسن برکت نیز گفت: واکسن کرونا نیز پس از پایان علائم منع اهدای خون برای فرد واکسیناسیون شده ایجاد نمی کند.

کدخبر: 708926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟