وضعیت آب و هوا در سراسر کشور/ شمال ایران بارانی می شود

کارشناس هواشناسی آخرین وضعیت آب و هوا در کشور را تشریح کرد. بنا به اعلام هواشناسی این هفته هوای اغلب نقاط کشور خنک تر شدند. کارشناس هواشناسی گفته است که هوای نوار شمالی کشور بارانی است. بنا به اعلام کارشناس هواشناسی، دمای هوای پایتخت تا حدود 38 درجه افزایش خواهد یافت. پیش بینی های هواشناسی حاکی از آن است که هوای ابتدای مرداد خنک تر از روز های قبل است.

به گزارش رکنا، معصومه احمدی افزود: امروز در بخش‌هایی از استان‌هایی مانند آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر شامل گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و حتی شمال شرق کشورمان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد را پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: با شدت بسیار خفیف در جنوب شرق کشورمان و در برخی مناطق استان هرمزگان نیز شرایط بارندگی مهیاست.

کارشناس هواشناسی افزود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و تقویت آن در روز‌های پایانی هفته نیز در نوار شمالی کشور روز‌های همراه با بارندگی را پیش بینی می‌کنیم.

احمدی گفت: وزش باد پدیده مهم بخش‌های شرقی کشورمان است به ویژه مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان و منطقه زابل و مناطق جنوبی و شرقی استان خراسان جنوبی که می‌تواند همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا نیز باشد.

وی افزود: روز‌های گرمی را سپری می‌کنیم، اما با ورود سامانه بارشی توده هوای نسبتاً خنک در بخش‌های شمالی کشور در روز‌های پایانی هفته کاهش محسوس دما را در بخش‌های شمالی کشورمان پیش بینی می‌کنیم که به نظر می‌رسد ۸ تا ۱۲ درجه این کاهش دما اتفاق بیفتد و در بقیه مناطق کشورمان با شدت کمتر بین ۴ تا ۶ درجه کاهش دما پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گفت: برای پایتخت نیز امروز وزش باد ملایمی را داریم که همراه با آسمانی صاف است و دمای بیشینه به حدود ۳۸ درجه می‌رسد.

کدخبر: 707827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟