هجوم سیل به این استان ها / آژیر آماده باش + اسامی و جزییات

بارش باران های موسمی تابستانه از چهارشنبه هفته گذشته منجر به وقوع سیل در برخی استان های کشور کشده است. تا کنون در هشت استان کشور سیل شدیدی رخ داده است. وقوع سیل در روزهای اخیر منجر به کشته شدن 4 نفر در استان کرمان و مفقود شدن 2 نفر دیگر در این استان شده است. سازمان هواشناسی در مجموع نسبت به وقوع سیل در 15 استان هشدار داده است. سازمان هواشناسی امروز هم طی اطلاعیه‌هایی نسبت به بارش شدید باران،‌ وقوع سیل ناگهانی، خسارت به محصولات کشاورزی و توقف در حاشیه رودخانه‌ها هشدار صادر کرد.

به گزارش رکنا،‌ متن اطلاعیه‌های امروز سازمان هواشناسی به‌شرح زیر است:

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

یکشنبه 1400/04/27: چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، جنوب شرق خوزستان، ارتفاعات در استانهای مازندران، سمنان، تهران، البرز.

دوشنبه 1400/04/28 : جنوب سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، ارتفاعات استانهای مازندران، تهران و جنوب اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا.

توصیه: احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره.

توصیف سامانه: تداوم سامانه بارشی موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی

نوع مخاطره: بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ

یکشنبه 1400/04/27: فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد.

دوشنبه 1400/04/28: جنوب کرمان و شمال هرمزگان.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های سست و موقت.

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقتی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها.

کدخبر: 705897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟