وام 100 میلیون تومانی بهزیستی برای زنان آسیب دیده

25 تیر ماه روز ملی بهزیستی است. سازمان بهزیستی مهمترین نهاد حمایتی کشور محسوب شود که وظیفه حمایت از بخش زیادی از اقشار آسیب دیده اجتماعی را برعهده دارد. زنان آسیب دیده اجتماعی از جمله مهمترین اقشاری هستند که سازمان بهزیستی باید از آنان حمایت کند. دشواری های اقتصادی در دوره شیوع کرونا مشکلات این زنان و سایر مددجویان بهزیستی را تشدید کرده است. به همین دلیل رئیس سازمان بهزیستی کشور از این خبر داد که یک وام 100 میلیون تومانی برای زنان آسیب دیده اجتماعی در نظر گرفته است.

به گزارش رکنا، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مرکز خدمات روزانه زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی راه نوین گفت: برای زنان آسیب‌دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب کنند و تغییر مسیر دهند (راه نوین، راه بازگشت به جامعه و خانواده است)، می‌توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال، بعد از حرفه‌آموزی که در چنین مراکزی دارند، استفاده کنند.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغالی که برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از محل بند ب تبصره ۱۶ اختصاص پیدا می‌کند، به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدار برای این زنان می‌تواند در نظر گرفته شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: امید است این امر وسیله‌ای باشد و کمک کند تا زنان آسیب‌دیده اجتماعی بتوانند راه جدیدی را برای زندگی در درون خانواده و در بستر جامعه تجربه کنند.

کدخبر: 705282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟