پایان مماشات با اصناف آلاینده تهران؛ شهرداری از شناسایی صرف به اقدام عملیاتی رسید
مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با انتقاد از ناکارآمدی اقدامات گذشته در برابر واحدهای صنفی آلاینده، اعلام کرد که مسئولیتپذیری همه بخشها و عبور از مرحله «صرفاً شناسایی»، راهکار اصلی شهرداری برای کنترل آلودگی اصناف است.
به گزارش رکنا از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمدصابر باغخانیپور، مدیرکل این اداره در نشست مدیران محیط زیست و ساماندهی مناطق ۲۲گانه به میزبانی منطقه 6 با تأکید بر اهمیت شناسایی دقیق واحدهای آلاینده اظهار داشت: در سطح شهر تهران شمار قابلتوجهی واحد صنفی فعال هستند که بخش قابلملاحظهای از آنها آلاینده محسوب میشوند. این در حالی است که اقدامات صورتگرفته در سالهای گذشته برای شناسایی این واحدها بسیار محدود بوده و حتی در موارد شناساییشده نیز، اقدام مؤثر و کارآمدی جهت کنترل آلایندگی آنها انجام نگرفته و تنها به مرحله شناسایی بسنده شده است.
وی در ادامه ضمن تأکید بر ورود جدیتر دستگاهها به موضوع آلودگی تصریح کرد: نمیتوان مسئولیت آلودگی را صرفاً بر عهده سازمان محیط زیست یا دستگاه دیگری گذاشت. همه بخشها باید بپذیرند که در این حوزه مسئولیت دارند و لازم است برای حل مسئله ورود جدیتر و عملیاتی داشته باشند.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستورالعملهای موجود در حوزه پایش آلودگی اصناف گفت: دستورالعملها وحی منزل نیستند و اگر در عمل اشکال یا نقصی در آنها دیده میشود باید اصلاح شوند.
-
فیلم/ صحبت های انگیزشی جهانبخش و طارمی در رختکن تیم ملی قبل از نبرد با بلژیک