میزان ورود واکسن به ایران تا شنبه ۱۹ تیر

رکنا: کرونا بیش از 15 ماه است که جهان را درگیر خود کرده است. واکسن کرونا و رسیدن به واکسن این ویروس کشنده از بزرگترین دغدغه های مردم جهان در این ماه هایی است که این ویروس از چین شروع شد و کره زمین را فرا گرفت. آمریکا و انگلیس جزو اولین کشورهایی بودند که به واکسن کرونا رسیدند. واکسن کرونا در ابتدا به کشورهایی رسید که هم ثروت بیشتری داشتند و زودتر برای خرید این واکسن با شرکت های سازنده وارد معامله شده بودند. ایران در این چرخه واکسیناسیون کجا قرار دارد و واکسن کرونا در ایران به چه تعداد افراد تزریق شده است؟ تا امروز چقدر واکسن کرونا به ایران وارد شده است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، واکسیناسیون کرونا از 21 بهمن 1399 با تزریق به کادر درمان آغاز شد. تا امروز نوزدهم تیرماه 1400 مجموعا 68 هزار و 106 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده است که این مساله حاکی از تداوم کند بودن روند واکسناسیون کرونا در ایران است. آمار کامل واکسیناسیون در کشورمان به 6 میلیون و 726 هزار و 801 دُز رسیده است.

گفتنی است؛ تا کنون 5.5 درصد از مردم کشور دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و دُز دوم واکسن کرونا نیز به 2.6 درصد از مردم کشور تزریق شده است.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تا پنجشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰_ مجموعاً ۴ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۶۰۷ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تا امروز دو میلیون و ۹۰ هزار و ۵۱۰ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

با احتساب این تعداد مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۱۷ مورد رسید.

 تا امروز به طور تقریبی معادل ۵.۶ درصد جمعیت کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر واکسن تزریقی در کشور واکسن اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی است و مقرر شده است به زودی با تولید انبوه واکسن داخلی واکسیناسیون کرونا در کشور به تعداد مطلوبی برسد.

واکسیناسیون کامل جمعیت ایران نیازمند تزریق دست‌کم ۱۵۰ میلیون دوز واکسن است.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 703777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟