نام گذاری خیابانی به نام علی دایی در تهران / خروجی بزرگراه باکری تا مجموعه ورزشی آزادی  + عکس و جزئیات

کمیسیون نام گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران به به شورای شهر تهران پیشنهاد داد که نام 41 معبر و یک بوستان در تهران را تغییر دهد. از جمله این پیشنهادها، تعیین نام خیابانی بی نام در حوالی وزرشگاه آزادی به نام علی دایی است. خیابان علی دایی در خروجی بزرگراه باکری تا مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد. علی دایی آقای گل جهان و کاپیتان سابق تیم ملی ایران است. علی دایی سابقه سرمربی‌گری تیم ملی را نیز در کارنامه دارد. علی دایی با تیم سایپا موفق به قهرمانی لیگ برتر ایران شده است.

به گزارش رکنا، کمیسیون نام گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران پیشنهاد تغییر نام 41 معبر و یک بوستان در تهران را به صحن علنی شورای شهر ارائه کرد. از جمله این پیشنهادها، تعیین نام خیابانی بی نام در حوالی وزرشگاه آزادی به نام علی دایی است.

در صورتجلسه اخیر کمیسیون نام گذاری و تغییر نام معابر آمده است: «در اجرای بند بیست و چهارم ماده هشتاد قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1 خرداد 75 و اصلاحات بعدی آن و مستند به مصوبه آیین نامه نام گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران، مصوب 23 فروردی 79 ابلاغی به شماره 880/61/160 به تاریخ 24 فروردین 79 شصت و پنجمین جلسه رسمی دوره پنجم (سیصد و هفتمین جلسه متوالی) که در تاریخ 8 تیرماه سال 1400 تشکیل و موارد ذیل پس از بررسی مستندات به شرح ماده واحد ذیل رای گیری به اتفاق آرای موافق اعضای کمیسیون به تصویب رسید و برای تصویب به صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می شود.»

ماده واحده: «از تاریخ این موصبه 41 مورد معبر و یک مورد بوستان که نام، محدوده، منطقه و نشانی آنها تعیین شده و برگه مشخصات و نقشه آنها تکمیل و به ضمیمه می باشد، به شرح ردیف های ذیل نام گذاری / تغییر نام داده می شوند.»

پیشنهاد نام گذاری 1

پیشنهاد نام گذاری 2

کدخبر: 702848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟