رونمایی واکسن کرونای اسپوتنیک وی تولید مشترک ایران و روسیه / امروز پنجم تیرماه

امروز پنجم با حضور وزیر بهداشت ، سفیر ایران در روسیه ، نماینده کارخانه تولید واکسن اسپوتنیک وی از محصول مشترک این واکسن در ایران رونمایی شد.

به گزارش رکنا، امروز با حضور وزیر بهداشت، سفیر ایران در روسیه و نماینده شرکت گامالیای روسیه از واکسن اسپوتنیک تولیدی ایران در کارخانه اکتوور در شهرک صنعتی بهارستان رونمایی شد.

نمکی

شرکت اکتوور موفق به تولید ماهانه ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی تولید مشترک ایران و روسیه شد.

امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان، مدیران شرکت اکتوور، مسئولان وزارت بهداشت و سفیر ایران در روسیه از واکسن کرونای اسپوتنیک (واکسن مشترک ایران و روسیه) تولیدی ایران در شرکت اکتوور شهرک صنعتی بهارستان در البرز رونمایی شد.

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان با بیان این که ایران ششمین کشوری است که بعد از کشورهایی همچون صربستان، ایتالیا، هند و برزیل با انتقال فناوری، تولید مشترک واکسن کرونا را در کشور آغاز کرد و به تولید انبوه رساند، گفت: دانش فنی و فناوری این واکسن از موسسه گامالیا کشور روسیه است و از ابتدای امسال محموله بانک سلولی برای کشت و تولید تحویل شرکت اکتوور شد.

واکسن اسپوتنیک وی

او با بیان این که این شرکت یکی از ۴ شرکت متقاضی ایرانی بود که از طرف روسیه به عنوان اولین تولید کننده ایرانی تایید شد، افزود: ورود به فرآیند تولید دارو‌های ویژه درمان کووید-۱۹ از روز‌های نخست شیوع این بیماری و همزمان با شرکت‌های بین المللی تولیدکننده این داروها، سبب شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فرآیند تولید این محصولات در شرکت اکتوور نهایی شود و علاوه بر خودکفایی در تولید با قیمتی کمتر از یک پانزدهم بهای جهانی، دارو‌های موثر در درمان کووید را ارائه کند.

کدخبر: 700035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟