بلاتکلیفی وضعیت بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد

ظاهراً برای بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد خمینی (ره) از ابتدای سال 1400 مبلغی در نظر گرفته نمی شود.

البته عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت این موضوع را تکذیب و اعلام کرده است که مانند سال 99 خدمات بیمه ای به مددجویان کمیته امداد ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حدود یک سال می شود که مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از نظر بیمه به بیمه سلامت منتقل شده اند و روال کار برای پزشکان عادی بود و کار خود را انجام دادند.

با این حال گزارشاتی از سوی مردم به دست رکنا رسید مبنی بر این که از ابتدای سال 1400، پزشکان متوجه شدند برای نسخه های مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) مبلغی در نظر گرفته نمی شود و این وضعیت باعث شده تا برخی از پزشکان به این فکر بیافتند تا بیماران کمیته امداد خمینی (ره) را ویزیت نکنند.

ارائه خدمات بیمه سلامت مثل سال 99 است و بهتر هم شده است

این موضوع باعث شد تا با دکتر محمد دریجانی، عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت تماس گرفته و موضوع را جویا شویم. دریجانی در پاسخ به وضعیت بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد و اینکه از ابتدای سال 1400 مبلغی برای بیمه آن ها در نظر گرفته نشده است به خبرنگار رکنا گفت: هیچ تغییری در پرداخت هزینه بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد صورت نگرفته است و همه خدمات به این افراد ارائه می شود.

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: خدمات بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد مانند سال 99 به آن ها پرداخت می شود و تغییری در پرداخت بیمه به این افراد به وجود نیامده است. علاوه بر این ارائه خدمات به پزشکان نیز بهتر نیز شده است و اگر این افراد بیماری را ویزیت نکرده باشند نیز می توانند از سرانه استفاده و پول دریافت کنند. لازم به ذکر است که این موضوع در همه استان های کشور اجرا می شود و تفاوتی در ارائه خدمات نیست.

احتمال عدم تعهد کمیته امداد در پرداخت حق بیمه ها

درخواست های مردمی باعث شد تا موضوع را از عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز جویا شویم. بنابراین دکتر عبدالرضا عزیزی نیز در خصوص احتمال اختلال ایجاد شده در تخصیص هزینه برای بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد به خبرنگار رکنا گفت: حق بیمه ای که توسط کارفرما و کمیته امداد پرداخت می شود را بیمه سلامت نمی تواند قطع کند، بنابراین احتمال می رود که کمیته امداد حق بیمه خود را پرداخت نکرده و این اختلال بوجود آمده است. اگرچه این فقط یک حدس است و از صحت آن مطمئن نیستیم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در مورد راه حل مشکل بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد گفت: کمیته امداد باید در لایحه بودجه 1400 اعتبارات لازمش را لحاظ می کرد تا مجلس هم آن را تصویب کند. این روند باید طی شود تا نهایتا بودجه را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرده و به بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد بدهد.

عزیزی در مورد ویزیت نکردن مددجویان کمیته امداد به بهانه عدم تخصیص هزینه برای بیمه سلامت آن ها گفت: احتمال می رود کمیته امداد به تعهدات خود عمل نکرده باشد، وقتی این موضوع از حد خود فراتر برود، پزشکان نیز در این خصوص تعهدی در خود نمی بینند. وقتی بودجه بسته می شود و با داروخانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی یکسری تعهداتی منعقد می گردد اما پولی به آن ها داده نمی شود و احتمالاً مبلغ زیادی هم پرداخت نمی شود، طبعاً چنین مشکلاتی ایجاد می شود.

کدخبر: 699960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟